Inloggen

Sinds 10 mei 2019 is ons huurdersportaal niet meer in gebruik vanwege de overgang naar een nieuw automatiseringssysteem. Begin 2020 is er een nieuw uitgebreid klantportaal beschikbaar. Excuses voor het ongemak.

Op deze pagina vindt u een overzicht van alle veelgestelde vragen & antwoorden. Heeft u een specifieke vraag? Maak dan gebruik van de zoekfunctie rechtsboven op onze website.

Veelgestelde vragen

Kan ik op een lijst geplaatst worden voor nieuwbouwwoningen voor de verhuur?

Nee, er wordt geen lijst van kandidaten voor nieuwbouw bijgehouden. Ook de nieuwbouwwoningen worden geadverteerd via de website www.woonmatchwestfriesland.nl. U kunt pas reageren op een nieuwbouwwoning als er een advertentie geplaatst is op het internet. De woningen worden toegewezen op basis van inschrijftijd. Op de site www.woonmatchwestfriesland.nl kunt u zich inschrijven als woningzoekende.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat zijn jullie openingstijden?

Onze openingstijden zijn van maandag t/m donderdag van 8:30 uur tot 16:30 uur en op vrijdag van 8:00 uur tot 12:00 uur ('s middags gesloten). Zie ook onze contactpagina.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

In welke dorpen hebben jullie woningen?

Wij verhuren woningen in: Hoogkarspel, Westwoud, Oosterblokker, Zwaag, Wervershoof, Onderdijk, Zwaagdijk, Andijk en Venhuizen. De woningen die beschikbaar zijn adverteren we dagelijks op www.woonmatchwestfriesland.nl.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe weet ik of jullie nieuwe woningen bouwen voor de verhuur?

Informatie over nieuwbouw is te vinden op onze website onder het kopje Nieuwbouw

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wie komt in aanmerking voor het Grootslag Ondersteunings Budget (GOB)?

Het GOB is bedoeld als financieel steuntje in de rug voor onze huurders met een minimum inkomen. Er zitten echter wel voorwaarden aan verbonden; deze staan vermeld op de website. U kunt het verzoek indienen door middel van het invullen van het aanvraagformulier op de website.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat is mijn huurbedrag en wat zijn de servicekosten?

Jaarlijks krijgt u van ons een specificatie van de huur bij de brief met de jaarlijkse huurverhoging. Heeft u hierover nog vragen? Neem dan contact op via 0228 587 587.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Mijn rookmelder piept, kan ik hiervoor bij jullie terecht?

Als een rookmelder piept, dan ligt dit vaak aan de batterij. Deze moeten dan vervangen worden. Het vervangen van een batterij is voor rekening van de huurder. Let op dat u de batterij goed in de rookmelder drukt. Zorg u ervoor dat u altijd een reserve batterij in huis heeft.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Heeft Het Grootslag overleg met bewonersorganisaties?

Eén van de doelstellingen van Het Grootslag is te overleggen met bewonersorganisaties over dagelijks beheer, onderhoud, veiligheid en leefbaarheid. In de praktijk betekent dit dat Het Grootslag regelmatig overleg heeft met een aantal bewonerscommissies. Deze commissies behartigen de belangen van huurders in een bepaald complex, buurt of wijk. Daarnaast heeft Het Grootslag overleg op bedrijfsniveau met huurdersvereniging De Driehoek die namens alle huurders optreedt als gesprekspartner. Met deze organisatie wordt gesproken over beleidszaken zoals de jaarlijkse huurverhoging, de begroting, het verhuurbeleid en het ondernemingsplan.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik huurdersvereniging De Driehoek bereiken?

Op de website www.hvdedriehoek.nl vindt u meer informatie en de contactgegevens van de huurdersvereniging.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Op welke wijze kan ik mijn huur betalen?

Bij voorkeur ontvangen wij de huur via automatische incasso. Wij kunnen u ook een huurnota sturen of u kunt pinnen in ons Klant Contact Centrum.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik heb huurachterstand. Kan ik een betalingsregeling treffen?

Ja, dat kan in de meeste gevallen. Neemt u zo spoedig mogelijk contact op met onze woonconsulent om incassokosten te voorkomen. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik de huur van mijn woning opzeggen?

U kunt via het Formulier Huuropzegging uw huur opzeggen.  

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe zeg ik de huur op bij het overlijden van een familielid/buur/kennis?

U dient bij de opzegging een kopie van de overlijdensakte of een rouwkaart toe te voegen. Ook hebben wij de gegevens van een contactpersoon nodig die de zaken regelt. Bij een huuropzegging in verband met overlijden geldt ook een opzegtermijn van 1 maand. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Welke opzegtermijn geldt er bij een huuropzegging?

De opzegtermijn bedraagt een maand gerekend vanaf het moment dat wij uw huuropzegging hebben ontvangen. De laatste huurdag mag niet in een weekend of op een feestdag vallen. De huur mag iedere dag van de maand opgezegd worden.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat gebeurt er nadat ik mijn huur heb opgezegd?

Er worden twee afspraken met u gemaakt. Één voor het opleveradvies op korte termijn en één voor de eindopname op de laatste huurdag.  

Voor het opleveradvies inspecteert onze opzichter uw hele woning. Het is dan nog niet nodig dat de woning leeg is. Zijn er zaken niet in orde, dan noteert hij dit in het opleveradvies. Ook kijkt hij of er eventuele zelf aangebrachte voorzieningen zijn en vertelt u of deze mogen blijven zitten. U ondertekent dit rapport voor akkoord. De eindopname vindt plaats op de laatste dag van de huurovereenkomst. U heeft tot de laatste huurdag de gelegenheid om eventuele herstelwerkzaamheden uit te (laten) voeren.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Welke veranderingen mag ik laten zitten?

Bij opzegging van de huur wordt altijd een voorinspectie uitgevoerd door de opzichter. Hij vertelt u tijdens de voorinspectie welke veranderingen u mag laten zitten. Wilt u hier al eerder informatie over ontvangen, dan kunt u contact opnemen met de opzichter.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Waar en wanneer kan ik mijn sleutels inleveren?

U kunt uw sleutels inleveren bij de opzichter tijdens de eindopname van uw woning.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat is huurtoeslag en kom ik daarvoor in aanmerking?

Huurtoeslag is een bijdrage die u kunt aanvragen als uw huur in verhouding tot uw inkomen te hoog is. Meer informatie over huurtoeslag vindt u op de site www.toeslagen.nl

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Mag ik iets aan mijn woning veranderen?

U moet hiervoor toestemming bij ons vragen. Meer informatie vindt u op onze website onder het kopje 'Woning aanpassen'

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Heb ik recht op de woning als de hoofdhuurder gaat verhuizen?

Alleen als u van rechtswege medehuurder bent van de woning. Als u samen woont of inwonend bent, heeft u geen enkel recht op de woning. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan de persoon die bij mij inwoont ook medehuurderschap aanvragen?

Een aanvraag voor medehuurderschap kan pas na 2 jaar samenwonen ingediend worden. Als er sprake is van een huwelijk of geregistreerd partnerschap, dan kan medehuurderschap direct aangevraagd worden. Per situatie wordt bekeken of de aanvraag voor medehuurderschap goedgekeurd wordt. U vindt meer informatie op onze website onder het kopje 'Medehuurderschap'

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik een klacht indienen over de dienstverlening van het Grootslag?

Als u een klacht over onze dienstverlening heeft, dan meldt u deze eerst bij ons. In de brochure 'Ontevreden? Meld het ons!' leest u hoe u kunt handelen. 


Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat is medehuurderschap?

Bij medehuurderschap bent u net als de hoofdhuurder mede aansprakelijk voor het nakomen van de verplichtingen uit het huurcontract. U kunt (als u dat wilt) het huurcontract met ons voortzetten, wanneer de hoofdhuurder het opzegt, bijvoorbeeld in geval van scheiding.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik heb met mijn partner een samenlevingsovereenkomst. Kan ik nu op het huurcontract worden bijgeschreven?

Pas als u twee jaar samenwoont kunt u medehuurderschap aanvragen. Dit is niet het geval bij een huwelijk of geregistreerd partnerschap, dan krijgt u onmiddelijk medehuurderschap.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kunnen kinderen medehuurderschap aanvragen?

Nee, kinderen kunnen geen aanspraak maken op het medehuurderschap. Denkt u toch een uitzondering op deze regel te zijn, dan kunt u altijd schriftelijk een verzoek voor medehuurderschap bij ons indienen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan ik het medehuurderschap beëindigen?

Ja, u kunt het huurcontract eenzijdig opzeggen. U kunt daarvoor het huuropzeggingsformulier gebruiken. U geeft op het formulier dan aan dat het om een eenzijdige huuropzegging gaat.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik woon al enige tijd samen en wil nu graag met mijn partner op één contract. Hoe kan ik dit regelen?

U kunt een verzoek indienen voor Medehuurderschap. Meer informatie hierover vindt u op onze website onder het kopje Medehuurderschap.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik heb overlast van mijn buren, wat kan ik hieraan doen?

Als u last heeft van geluid, stank of een andere vorm van overlast, dan moet u dit zelf oplossen met uw buren. Pas als een goed gesprek of een brief niet helpt, kunt u ons inschakelen om samen met u naar een oplossing te zoeken. De overlastmelding dient schriftelijk bij ons ingediend te worden. Meer informatie over de aanpak van overlast vindt u op de website onder het kopje 'Problemen met uw buren'.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Doet Het Grootslag alle reparaties in- en aan de woning?

Als verhuurder verricht Het Grootslag alle onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die nodig zijn om de woning in stand te houden. Op onze website onder het kopje onderhoud, treft u het "Onderhouds ABC" voor de huurder aan. In dit overzicht vindt u op alfabetische volgorde alle zaken in en om de woning, waarvoor u als huurder moet zorgen. Ook staan hier de werkzaamheden vermeld die wij als serviceonderhoud uitvoeren.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Welke reparaties moet ik als huurder zelf uitvoeren?

Dagelijkse kleine reparaties en vervangingen zijn voor rekening van de huurder. Op onze website treft u het "Onderhouds ABC" voor de huurder aan. Klik hier voor het Onderhouds ABC. In dit overzicht vindt u op alfabetische volgorde alle zaken in en om de woning, waarvoor u als huurder moet zorgen en die u dus zelf dient te onderhouden en te repareren. Ook vindt u hier de werkzaamheden die wij als serviceonderhoud uitvoeren.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Waar kan ik mijn reparatieverzoek melden?

U kunt uw reparatieverzoek telefonisch melden via telefoonnummer 08000 22 24 26. Voor een aantal specifieke storingen of klachten kunt u rechtstreeks contact opnemen met de volgende bedrijven: Glasschade (als u deelneemt aan het glasfonds) kunt u melden bij Klaver Kleurencentrum, telefoon 0900 60 70 800. Voor een storing van de centrale verwarming of warmwatervoorziening kunt u rechtstreeks contact opnemen met Energie Service Noord West, telefoon 0229 210 361.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik wil gaan samenwonen, hoe kan ik dit regelen?

In principe krijgt u van ons altijd toestemming om samen te wonen met uw partner. Wij stellen het op prijs als u schriftelijk aan ons doorgeeft met wie u gaat samenwonen, de geboortedatum van deze persoon en per wanneer.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Moet ik me bij samenwonen in laten schrijven bij de gemeente?

Ja, bij samenwonen moet u zich altijd inschrijven bij de gemeentelijke basis administratie van de gemeente waar u gaat wonen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan het samenwonen gevolgen hebben voor mijn huurtoeslag?

Ja, samenwonen kan van invloed zijn op de hoogte van het huurtoeslagbedrag dat u ontvangt. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met de belastingdienst via telefoonnummer 0800-0543. U kunt ook kijken op www.toeslagen.nl.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan de persoon die met mij samenwoont ook medehuurderschap aanvragen?

Een aanvraag voor medehuurderschap kan pas na 2 jaar samenwonen ingediend worden. Als er sprake is van een huwelijk of geregistreerd partnerschap, dan kan medehuurderschap direct aangevraagd worden. Per situatie wordt bekeken of de aanvraag voor medehuurderschap goedgekeurd wordt.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe worden de servicekosten van een complex bepaald?

Jaarlijks vindt er in het voorjaar overleg plaats met bewonerscommissies over zaken op complexniveau, waaronder ook de servicekosten. Als het complex waar u woont geen bewonerscommissie heeft, vindt er vooraf geen overleg plaats. U ontvangt een brief van ons, voordat er een wijziging in de servicekosten plaatsvindt . 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik woon in Breda, maar mijn ouders en tante wonen hier. Kan ik dan urgentie aanvragen?

Nee, u woont nu niet in Westfriesland en kunt dus geen urgentie aanvragen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Mag ik een woning weigeren?

Nee, als u urgentie heeft, mag u geen woning weigeren. Als u een passende woning weigert, vervalt de urgentie.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik me bij jullie inschrijven als woningzoekende?

U kunt zich inschrijven via onze website www.woonmatchwestfriesland.nl. Tevens vindt u hier alle informatie over het zoeken naar een woning.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Geldt mijn inschrijving ook bij andere corporaties in West-Friesland?

Ja, als u bij www.woonmatchwestfriesland.nl staat ingeschreven, geldt de inschrijving voor vrijwel alle woningcorporaties in West-Friesland.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe weet ik welke woningen vrijkomen voor de verhuur?

Alle woningen die beschikbaar zijn voor de verhuur worden wekelijks geadverteerd op onze website www.woonmatchwestfriesland.nl.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan ik de door mij gehuurde woning kopen?

Als uw woning deel uitmaakt van een verkoopcomplex, dan kunt u uw woning kopen. Als dit het geval is heeft u hierover een brief van ons gehad. Als u uw huidige woning graag wilt kopen kunt u contact met ons opnemen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Heb ik een inboedelverzekering nodig?

U heeft een inboedelverzekering nodig om gedekt te zijn voor schade aan uw inboedel door brand, storm, inbraak en diefstal. Zonder verzekering bent u zelf verantwoordelijk voor schade aan uw spullen. Ook als de schade is ontstaan door bijvoorbeeld brand of lekkage uit een andere woning.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat is de WOZ-waarde van mijn woning?

De WOZ-waarde is de waarde van uw woning. In 1994 is in Nederland de Wet waardering onroerende zaken (afgekort Wet WOZ) aangenomen. De WOZ is opgesteld om de waardering van alle onroerende zaken in Nederland te regelen en daarmee bij iedereen op gelijke wijze belastingen te heffen. U kunt de waarde via https://www.wozwaardeloket.nl/ of telefonisch bij ons of bij de gemeente opvragen.  


  

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Dekt de inboedelverzekering zelf aangebrachte voorzieningen (ZAV), schilder- en behangwerk of eventuele verbouwingen aan mijn huurwoning?

Deze zaken vallen onder het zogenaamde 'huurdersbelang'. Dit maakt onderdeel uit van uw inboedelverzekering. U moet zich hiervoor apart verzekeren. Neemt u hiervoor contact op met uw verzekeringsmaatschappij.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat is huurdersbelang?

Onder huurdersbelang worden alle veranderingen en verbeteringen aan de woning verstaan, die u als bewoner voor eigen rekening heeft aangebracht. Dit zijn de zogenaamde ZAV's (zelf aangebrachte voorzieningen). Hieronder vallen o.a. verbeteringen aan keuken- en sanitaire installaties, betimmeringen, parket- en tegelvloeren, schuurtjes en schuttingen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik wil graag mijn huurwoning veranderen/verbouwen, wat is de procedure?

Het Grootslag heeft een ZAV (Zelf Aangebrachte Voorzieningen) beleid. In principe moet u voor alle veranderingen aan de woning toestemming vragen. Meer informatie hierover vindt u op onze website onder het kopje 'Woning aanpassen'.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik ga verhuizen. Wat zijn de regels over het in oude staat terugbrengen van de woning?

De opzichter informeert u hierover bij de voorinspectie. Hij vertelt u welke zaken mogen blijven en welke zaken eventueel ter overname kunnen worden aangeboden. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Mag ik van woning ruilen?

Ja, als huurder van Het Grootslag mag u met iemand anders van woning ruilen. Voor woningruil gelden wel een aantal voorwaarden. Meer informatie hierover vindt u op de pagina Woningruil.  

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik wil mijn woning graag ruilen, hoe gaat dit in zijn werk?

Als u van woning wilt ruilen moet u zelf een ruilkandidaat zoeken. U kunt dit doen door een oproep te plaatsen via social media, een advertentie bij de lokale supermarkt of via de landelijke woningruilsite www.woningruil.nl. Zodra u een ruilkandidaat gevonden heeft, kunt u beiden het aanvraagformulier invullen en bij ons inleveren ter goedkeuring. Het aanvraagformulier kunt u vinden op onze site. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan ik alleen ruilen met iemand die ook bij jullie huurt?

Nee, u kunt ook ruilen met iemand die een woning huurt bij een andere corporatie. Meer informatie over dit onderwerp vind u op de pagina Woningruil.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik huur al een woning. Moet ik mij inschrijven?

Ja, dit is aan te bevelen. Als huurder bent u NIET automatisch ingeschreven als woningzoekende. U kunt zich inschrijven op www.woonmatchwestfriesland.nl. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Moet mijn partner zichzelf laten inschrijven?

Ja, een inschrijving is persoonlijk en kan niet worden overgenomen door een partner. Ook niet in het geval van bijvoorbeeld een relatieverbreking. U kunt zich inschrijven op www.woonmatchwestfriesland.nl.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik ken iemand die de huur op gaat zeggen, ik zou graag in die woning willen wonen, kan dat?

Nee, dat is niet mogelijk. De woning wordt aangeboden via het reguliere aanbodsysteem. Als u ingeschreven bent als woningzoekende kunt u reageren op de woning. (voor meer informatie zie www.woonmatchwestfriesland.nl).

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan ik een inschrijving van iemand overnemen?

Nee, een inschrijving als woningzoekende is persoonlijk en niet overdraagbaar.  U kunt zich inschrijven op www.woonmatchwestfriesland.nl.  

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik wil graag inloggen. Hoe werkt dat?

Sinds 10 mei 2019 is ons huurdersportaal niet meer in gebruik vanwege de overgang naar een nieuw automatiseringssysteem. Begin 2020 is er een nieuw uitgebreid klantportaal beschikbaar. Excuses voor het ongemak.


Bent u op zoek naar een woning, of wilt u zich inschrijven als woningzoekende? Dan verwijzen wij u naar www.woonmatchwestfriesland.nl . Daar vind u ons complete woningaanbod en kunt u reageren op woningen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik een klacht indienen over de huurprijs of huurverhoging?

De Huurcommissie houdt zich bezig met geschillen tussen huurder en verhuurder over de huurprijs en servicekosten van huurwoningen. 

Bent u het niet eens met uw huurprijs of huurverhoging? Leg uw bezwaar voor aan:

Huurcommissie 

Postbus 16495 

2500 BL DEN HAAG 

Tel: 1400 (lokaal tarief)

www.huurcommissie.nl

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan ik een vergoeding krijgen om mijn terras, pad of tuin op te hogen?

Ja, dat kan. Wanneer u zelf zand of tuinaarde bestelt kunt u een bedrag van maximaal € 70,- ontvangen. Voorwaarde is dat u in de afgelopen vijf jaar hiervoor geen vergoeding heeft ontvangen. Wanneer u de factuur bij ons inlevert, dan zorgen wij dat het bedrag op uw rekening komt.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik wil huren en moet een verhuurdersverklaring inleveren, wat is dat?

De verhuurdersverklaring is een soort bewijs van goed gedrag. Deze moet ingevuld worden door uw vorige verhuurder. Lever de verhuurdersverklaring altijd in. Als u nog niet huurt kunt u dit op het formulier aangeven.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik heb last van ongedierte. Wie kan mij helpen?

Voor het bestrijden van ongedierte kunt u zelf veel doen. Helpen deze maatregelen niet dan kunt u contact opnemen met HVC, telefoonnummer 0800-0700. Meer informatie leest u op de pagina Ongedierte.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kom ik in aanmerking voor zonnepanelen?

U kunt zelf geen panelen aanvragen. Wij nemen contact met u op wanneer uw woning hiervoor in aanmerking komt.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kom ik in aanmerking voor vloerisolatie?

Wanneer uw vloer nog niet geïsoleerd is, dan kunt u een vloerisolatie aanvragen. Meer informatie leest u op de pagina Duurzaam Wonen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kom ik in aanmerking voor warmtepompen?

U kunt geen warmtepomp aanvragen. Momenteel doen wij onderzoek welk systeem het meest geschikt is voor onze woningen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kom ik in aanmerking voor een inductiekookplaat?

U kunt geen losse inductiekookplaat aanvragen. Wanneer u in aanmerking komt voor een keukenvervanging, dan krijgt u een inductiekookplaat als eenmalige gift. Wanneer u zelf een inductiekookplaat koopt kunt u ons wel vragen om zonder kosten de gasleiding te verwijderen en een elektra- aansluiting te maken. Let op! Dit geldt alleen als er in uw woning nog een gasaansluiting in de keuken aanwezig is. Zit die er niet dan kookt u al elektrisch (op inductie) en krijgt u geen kookplaat of vergoeding van ons. 

Meer informatie leest u op op de pagina Keuken Vervangen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor het ontstoppingsfonds?

Naast het onderhoudsabonnement kunt u deelnemen aan een ontstoppingsfonds. Als deelnemer betaalt u geen kosten voor het ontstoppen van toilet en andere afvoerleidingen in uw woning. Kosten per maand: € 1,-. U kunt zich aan- of afmelden via het Formulier onderhoudsabonnement aan- of afmelden

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor het glasfonds?

Voor glasschade hebben we een eigen glasfonds. Wanneer u hier aan deelndeelneemt dan herstellen wij gratis de glasschade, die niet opzettelijk is veroorzaakt. De bijdrage is € 1,- per maand. U kunt zich aan- of afmelden via het Formulier onderhoudsabonnement aan- of afmelden

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Als ik urgentie krijg, krijg ik dan het geld voor de aanvraag terug?

Nee, u krijgt geen geld terug.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!