Inloggen

Bent u huurder bij Het Grootslag? Dan kunt u hier inloggen op ons huurdersportaal.

Bent u woningzoekende en wilt u inloggen? Dan verwijzen wij u naar www.woonmatchwestfriesland.nl.

Mijn Grootslag

Op deze pagina vindt u een overzicht van alle veelgestelde vragen & antwoorden. Heeft u een specifieke vraag? Maak dan gebruik van de zoekfunctie rechtsboven op onze website.

Veelgestelde vragen

Kan ik op een lijst geplaatst worden voor nieuwbouwwoningen voor de verhuur?

Nee, er wordt geen lijst van kandidaten voor nieuwbouw bijgehouden. Ook de nieuwbouwwoningen worden geadverteerd via de website www.woonmatchwestfriesland.nl. U kunt pas reageren op een nieuwbouwwoning als er een advertentie geplaatst is op het internet. De woningen worden toegewezen op basis van inschrijftijd. Op de site www.woonmatchwestfriesland.nl kunt u zich inschrijven als woningzoekende.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat zijn jullie openingstijden?

Onze openingstijden zijn van maandag t/m donderdag van 8:30 uur tot 16:30 uur en op vrijdag van 8:00 uur tot 12:00 uur ('s middags gesloten). zie ook onze contactpagina.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

In welke dorpen hebben jullie woningen?

Wij verhuren woningen in: Hoogkarspel, Westwoud, Oosterblokker, Wervershoof, Onderdijk, Zwaagdijk, Andijk en Venhuizen. De woningen die beschikbaar zijn adverteren we wekelijks op www.woonmatchwestfriesland.nl.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe weet ik of jullie nieuwe woningen bouwen voor de verhuur?

Informatie over nieuwbouw is te vinden op onze website onder het kopje Nieuwbouw

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wie komt in aanmerking voor het Grootslag Ondersteunings Budget (GOB)?

In principe is het GOB voor alle huurders die een laag inkomen hebben. Het inkomen mag niet boven 120% van het minumum inkomen zitten. Het GOB biedt ondersteuning bij het opknappen van de woning. Als u iemand weet die hiervoor in aanmerking komt kunt u contact opnemen met onze woonconsulent bewonerszaken.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat is mijn huurbedrag en wat zijn de servicekosten?

U kunt uw huurbedrag inzien door in te loggen op het huurdersportaal Mijn Grootslag. Jaarlijks krijgt u van ons een specificatie van de huur bij de brief met de jaarlijkse huurverhoging.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Mijn rookmelder piept, kan ik hiervoor bij jullie terecht?

Als een rookmelder piept, dan ligt dit vaak aan de batterij. Deze moeten dan vervangen worden. Het vervangen van een batterij is voor rekening van de huurder. Let op dat u de batterij goed in de rookmelder drukt. Zorg u ervoor dat u altijd een reserve batterij in huis heeft.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Heeft Het Grootslag overleg met bewonersorganisaties?

Eén van de doelstellingen van Het Grootslag is te overleggen met bewonersorganisaties over dagelijks beheer, onderhoud, veiligheid en leefbaarheid. In de praktijk betekent dit dat Het Grootslag regelmatig overleg heeft met een aantal bewonerscommissies. Deze commissies behartigen de belangen van huurders in een bepaald complex, buurt of wijk. Daarnaast heeft Het Grootslag overleg op bedrijfsniveau met huurdersvereniging De Driehoek die namens alle huurders optreedt als gesprekspartner. Met deze organisatie wordt gesproken over beleidszaken zoals de jaarlijkse huurverhoging, de begroting, het verhuurbeleid en het ondernemingsplan.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik huurdersvereniging De Driehoek bereiken?

Op de website www.hvdedriehoek.nl vindt u meer informatie en de contactgegevens van de huurdersvereniging.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Op welke wijze kan ik mijn huur betalen?

Bij voorkeur ontvangen wij de huur via automatische incasso. Ook kun u uw huur betalen met I-deal als u ingelogd bent op ons huurdersportaal, via acceptgiro of pinnen in ons wooncontactpunt. 

 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik heb huurachterstand. Kan ik een betalingsregeling treffen?

Ja, dat kan in de meeste gevallen. Neemt u zo spoedig mogelijk contact op met onze woonconsulent om incassokosten te voorkomen. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik de huur van mijn woning opzeggen?

U kunt via ons huurdersportaal 'Mijn Grootslag' uw huur opzeggen. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe zeg ik de huur op bij het overlijden van een familielid/buur/kennis?

U dient bij de opzegging een kopie van de overlijdensakte of een rouwkaart toe te voegen.Ook hebben wij een contactpersoon nodig die de zaken regelt.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Welke opzegtermijn geldt er bij een huuropzegging?

De opzegtermijn bedraagt een maand gerekend vanaf het moment dat wij uw huuropzegging hebben ontvangen. De laatste huurdag mag niet in een weekend of op een feestdag vallen. De huur mag iedere dag van de maand opgezegd worden.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat gebeurt er nadat ik mijn huur heb opgezegd?

Er worden twee afspraken met u gemaakt. Één voor het opleveradvies op korte termijn en één voor de eindopname op de laatste huurdag.  

Voor het opleveradvies inspecteert onze opzichter uw hele woning. Het is dan nog niet nodig dat de woning leeg is. Zijn er zaken niet in orde, dan noteert hij dit in het opleveradvies. Ook kijkt hij of er eventuele zelf aangebrachte voorzieningen zijn en vertelt u of deze mogen blijven zitten. U ondertekent dit rapport voor akkoord. De eindopname vindt plaats op de laatste dag van de huurovereenkomst. U heeft tot de laatste huurdag de gelegenheid om eventuele herstelwerkzaamheden uit te (laten) voeren.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Waar en wanneer kan ik mijn sleutels inleveren?

U kunt uw sleutels inleveren bij de opzichter tijdens de eindinspectie van uw woning.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat is huurtoeslag en kom ik daarvoor in aanmerking?

Huurtoeslag is een bijdrage die u kunt aanvragen als uw huur in verhouding tot uw inkomen te hoog is. Meer informatie over huurtoeslag, vindt u op de site www.toeslagen.nl

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Mag ik iets aan mijn woning veranderen?

U moet hiervoor toestemming bij ons vragen. Meer informatie vindt u op onze website onder het kopje 'Woning aanpassen'. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Heb ik recht op de woning als de hoofdhuurder gaat verhuizen?

Nee, u heeft geen enkel recht als samenwonende of inwonende op de woning. Als de hoofdhuurder de huur opzegt, zal ook u de woning moeten verlaten.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan de persoon die bij mij inwoont ook medehuurderschap aanvragen?

Een aanvraag voor medehuurderschap kan pas na 2 jaar samenwoning ingediend worden. Als er sprake is van een huwelijk of geregistreerd partnerschap, dan kan medehuurderschap direct aangevraagd worden. Per situatie wordt bekeken of de aanvraag voor medehuurderschap goedgekeurd wordt. U vindt meer informatie op onze website onder het kopje 'Medehuurderschap'. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik een klacht indienen over de dienstverlening van het Grootslag?

Als u een klacht over onze dienstverlening heeft, dan meldt u deze eerst bij ons. In de brochure 'Ontevreden? Meld het ons!' leest u hoe u kunt handelen. Heeft u een klacht over het onderhoud dan kunt u dit melden onder ‘Reparatieverzoek’. Gaat het om overlast van uw buren dan verwijs ik u naar de pagina ‘Problemen met de buren’.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat is medehuurderschap?

Bij medehuurderschap bent u net als de hoofdhuurder mede aansprakelijk voor het nakomen van de verplichtingen uit het huurcontract. U kunt (als u dat wilt) het huurcontract met ons voortzetten, wanneer de hoofdhuurder het opzegt, bijvoorbeeld als u uit elkaar gaat.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik heb met mijn partner een samenlevingsovereenkomst. Kan ik nu op het huurcontract worden bijgeschreven?

Pas als u twee jaar samenwoont kunt u medehuurderschap aanvragen. Dit is niet het geval bij een huwelijk of geregistreerd partnerschap, dan krijgt u onmiddelijk medehuurderschap.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kunnen kinderen medehuurderschap aanvragen?

Nee, kinderen kunnen geen aanspraak maken op het medehuurderschap. Denkt u toch een uitzondering op deze regel te zijn, dan kunt u altijd schriftelijk een verzoek voor medehuurderschap bij ons indienen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan ik het medehuurderschap beëindigen?

Ja, u kunt het huurcontract opzeggen ten gunste van de ander. U kunt daarvoor het huuropzeggingsformulier gebruiken. U geeft op het formulier dan aan dat het om een eenzijdige huuropzegging gaat.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik woon al enige tijd samen en wil nu graag met mijn partner op één contract. Hoe kan ik dit regelen?

U kunt een verzoek indienen voor Medehuurderschap en aan ons opsturen. Meer informatie hierover vindt u op onze website onder het kopje Medehuurderschap.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik heb overlast van mijn buren, wat kan ik hieraan doen?

Als u last heeft van geluid, stank of een andere vorm van overlast, dan moet u eerst zelf proberen hier iets tegen te doen. Pas als een goed gesprek of een brief niet helpt, kunt u ons inschakelen om samen met u naar een oplossing te zoeken. De overlastmelding dient schriftelijk bij ons ingediend te worden. Uiteraard kunt u ook een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek over de overlast. Meer informatie over de aanpak van overlast vindt u op de website onder het kopje 'Problemen met uw buren'.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Doet Het Grootslag alle reparaties in- en aan de woning?

Als verhuurder verricht Het Grootslag alle onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die nodig zijn om de woning in stand te houden. Op onze website onder het kopje onderhoud, treft u het "Onderhouds ABC" voor de huurder aan. In dit overzicht vindt u op alfabetische volgorde alle zaken in en om de woning, waarvoor u als huurder moet zorgen. Ook staan hier de werkzaamheden vermeld die wij als serviceonderhoud uitvoeren.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Welke reparaties moet ik als huurder zelf uitvoeren?

Dagelijkse kleine reparaties en vervangingen zijn voor rekening van de huurder. Op onze website treft u het "Onderhouds ABC" voor de huurder aan. In dit overzicht vindt u op alfabetische volgorde alle zaken in en om de woning, waarvoor u als huurder moet zorgen en die u dus zelf dient te onderhouden en te repareren. Ook vindt u hier de werkzaamheden die wij als serviceonderhoud uitvoeren.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Waar kan ik mijn reparatieverzoek melden?

Uw reparatieverzoek kunt u indienen op onze website. Dit kan door in te loggen op ons huurdersportaal Mijn Grootslag. Ook kunt u uw verzoek op werkdagen telefonisch melden, via telefoonnummer 08000 22 24 26. Voor een aantal specifieke storingen of klachten kunt u rechtstreeks contact opnemen met de volgende bedrijven: Glasschade (als u deelneemt aan het glasfonds) kunt u melden bij Klaver Kleurencentrum, telefoon 0900 60 70 800. Voor een storing van de centrale verwarming of warmwatervoorziening kunt u rechtstreeks contact opnemen met Energie Service Noord West, telefoon 0229 210 361.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik wil gaan samenwonen, hoe kan ik dit regelen?

In principe krijgt u van ons altijd toestemming om samen te wonen met uw partner. Wij stellen het op prijs als u schriftelijk aan ons doorgeeft met wie u gaat samenwonen, de geboortedatum van deze persoon en per wanneer.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Moet ik me bij samenwoning laten inschrijven bij de gemeente?

Ja, ook bij samenwoning moet u zich altijd inschrijven bij de gemeentelijke basis administratie van de gemeente waar u gaat wonen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan het samenwonen gevolgen hebben voor mijn huurtoeslag?

Ja, het samenwonen kan inderdaad van invloed zijn op de hoogte van het huurtoeslagbedrag dat u nu ontvangt. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met de belastingdienst, tel. 0800-0543. Zij kunnen u meer informatie geven. U kunt ook kijken op www.toeslagen.nl.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan de persoon die met mij samenwoont ook medehuurderschap aanvragen?

Een aanvraag voor medehuurderschap kan pas na 2 jaar samenwoning ingediend worden. Als er sprake is van een huwelijk of geregistreerd partnerschap, dan kan medehuurderschap direct aangevraagd worden. Per situatie wordt bekeken of de aanvraag voor medehuurderschap goedgekeurd wordt.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe worden de servicekosten van een complex bepaald?

Jaarlijks vindt er in het voorjaar overleg plaats met bewonerscommissies over zaken op complexniveau, waaronder ook de servicekosten. Als het complex waar u woont geen bewonerscommissie heeft  vindt er vooraf geen overleg plaats. U ontvangt een brief van ons, voordat er een wijziging in de servicekosten plaats vindt . 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan ik een urgentie aanvragen?

Alleen als u inwoner bent van een van de Westfriese gemeenten kunt u een urgentie-aanvraag indienen.Voor meer informatie kunt u een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Heeft het zin om bij meerdere woningcorporaties urgentie aan te vragen?

Nee, het urgentiesysteem is regionaal. U kunt daarom maar één keer urgentie aanvragen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

De echtscheiding is nog niet rond, kan ik wel alvast een urgentie aanvragen?

Bij echtscheiding dient minimaal een brief met voorlopige voorzieningen te worden meegestuurd, waarin staat wie de huidige woning claimt en hoe de omgangsregeling met de kinderen wordt geregeld. Deze brief moet door beide personen ondertekend zijn. De Regionale Urgentie Commissie bepaalt of deze informatie voldoende is.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wanneer kom je in aanmerking voor urgentie?

U kunt alleen een aanvraag voor urgentie indienen als u plotseling met een ernstig probleem wordt geconfronteerd, dat alleen met een andere woonruimte kan worden opgelost. Het heeft geen zin een urgentie-aanvraag in te dienen als er sprake is van één van de volgende situaties:

  • beëindiging van een relatie, voorzover de woningzoekende niet de zorg heeft over minderjarige kinderen;
  • moeilijke thuissituatie door bijvoorbeeld een generatieconflict;
  • overlast;
  • te klein of te groot wonen;
  • inwoning, met of zonder kinderen;
  • grote afstand tussen wonen en werken;
  • terugkeer naar gemeente i.v.m. sociale binding;
  • te duur wonen;
  • gelijkvloers willen wonen;
  • gezinsvorming of gezinsuitbreiding.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wie komt in aanmerking voor urgentie?

De belangrijkste criteria zijn dat u minimaal 18 jaar oud moet zijn en dat u een sociale binding met West-Friesland moet hebben. Dat betekent dat u minimaal 1 jaar in West-Friesland woonachtig moet zijn. Een uitzondering hierop is urgentie op basis van woon-werkverkeer. Voor persoonlijk advies kunt u terecht bij één van onze woonconsulenten.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wie beoordeelt de urgentie?

Uw aanvraag wordt beoordeeld door een onafhankelijke (regionale) urgentiecommissie. Zij kunnen uw aanvraag toekennen of afwijzen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe lang duurt het voordat ik een woning toegewezen krijg als ik urgentie heb?

Uiteraard proberen wij u zo snel mogelijk een passend aanbod te doen. Binnen maximaal 12 maanden na de toekenning van de urgentie krijgt u in principe een passende woning aangeboden. In zeer specifieke gevallen kan het soms echter iets langer duren om een passende woning te vinden. De eerste maanden reageert u zelf actief op het woningaanbod op de site www.woonmatchwestfriesland.nl

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Als ik een urgentie heb, mag ik dan een aangeboden woning toch weigeren?

Nee, indien u een urgentie heeft en u weigert een aangeboden woning die passend is, dan vervalt uw urgentie.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik me bij jullie inschrijven als woningzoekende?

U kunt zich inschrijven via onze website www.woonmatchwestfriesland.nl. Tevens vindt u hier alle informatie over het zoeken naar een woning.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Geldt mijn inschrijving ook bij andere corporaties in West-Friesland?

Ja, als u bij www.woonmatchwestfriesland.nl staat ingeschreven, geldt de inschrijving voor vrijwel alle woningcorporaties in West-Friesland.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe weet ik welke woningen vrijkomen voor de verhuur?

Alle woningen die beschikbaar zijn voor de verhuur worden wekelijks geadverteerd op onze website www.woonmatchwestfriesland.nl.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan ik de door mij gehuurde woning kopen?

Als uw woning deel uitmaakt van een verkoopcomplex, dan kunt u uw woning kopen. Als dit het geval is heeft u hierover een brief van ons gehad. Als u uw huidige woning graag wilt kopen kunt u contact met ons opnemen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Heb ik een inboedelverzekering nodig?

U heeft een inboedelverzekering nodig om gedekt te zijn voor schade aan uw inboedel door brand, storm, inbraak en diefstal. Zonder verzekering bent u zelf verantwoordelijk voor schade aan uw spullen. Ook als de schade is ontstaan door bijvoorbeeld brand of lekkage uit een andere woning.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat is de WOZ-waarde van mijn woning?

De WOZ-waarde waarde van uw woning kunt u vinden via het huurdersportaal Mijn Grootslag. U kunt de waarde ook telefonisch bij ons of bij de gemeente opvragen.  

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Dekt de inboedelverzekering zelf aangebrachte voorzieningen (ZAV's/IWV's), schilder- en behangwerk of eventuele verbouwingen aan mijn huurwoning?

Deze zaken vallen onder het zogenaamde 'huurdersbelang'. Dit maakt onderdeel uit van uw inboedelverzekering. U moet zich hiervoor apart verzekeren. Neemt u hiervoor contact op met uw verzekeringsmaatschappij.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat is huurdersbelang?

Onder huurdersbelang worden alle veranderingen en verbeteringen aan de woning verstaan, die u als bewoner voor eigen rekening heeft aangebracht. Dit zijn de zogenaamde ZAV's (zelf aangebrachte voorzieningen) of IWV's (individuele woning verbeteringen). Hieronder vallen o.a. verbeteringen aan c.v., keuken- en sanitaire installaties, betimmeringen, parket- en tegelvloeren, schuurtjes en schuttingen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik wil graag mijn huurwoning veranderen/verbouwen, wat is de procedure?

Het Grootslag heeft een IWV (Individuele Woning Verbetering) beleid. In principe moet u voor alle veranderingen aan de woning toestemming vragen. Meer informatie hierover vindt u op onze website onder het kopje 'Woning aanpassen'.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik ga verhuizen. Wat zijn de regels over het in oude staat terugbrengen van de woning?

De opzichter informeert u hierover bij de voorinspectie. Hij vertelt u welke zaken mogen blijven en welke zaken eventueel ter overname kunnen worden aangeboden. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Mag ik van woning ruilen?

Ja, als huurder van Het Grootslag mag u met iemand anders van woning ruilen. Meer informatie hierover vindt u op onze website. Voor woningruil gelden wel een aantal voorwaarden. Neemt u hiervoor contact op met een woonconsulent. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik wil mijn woning graag ruilen, hoe gaat dit in zijn werk?

Als u van woning wilt ruilen dient u zelf iemand te zoeken die met u van woning wil ruilen. U kunt dit doen door een advertentie te plaatsen in de regionale kranten of u kunt ook iemand zoeken op de landelijke woningruilsite www.woningruil.nl. Zodra u een ruilkandidaat gevonden heeft, kunt u beiden het aanvraagformulier invullen en bij ons inleveren ter goedkeuring. Het aanvraagformulier kunt u vinden op onze site. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan ik alleen ruilen met iemand die ook bij jullie huurt?

Nee, u kunt ook ruilen met iemand die een woning huurt bij een andere corporatie of bij een makelaar.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik huur al een woning. Moet ik mij inschrijven?

Ja, dit is aan te bevelen. Als huurder bent u NIET automatisch ingeschreven als woningzoekende. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Moet mijn partner zichzelf laten inschrijven?

Ja, dit verdient de voorkeur. Een inschrijving is persoonlijk en kan dus niet worden overgenomen door een partner. Ook niet in het geval van bijvoorbeeld een relatieverbreking.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik ken iemand die de huur op gaat zeggen, ik zou graag in die woning willen wonen, kan dat?

Nee, dat is niet mogelijk. De woning wordt aangeboden via het reguliere aanbodsysteem. Als u ingeschreven bent als woningzoekende kunt u reageren op de woning. (voor meer informatie zie  www.woonmatchwestfriesland.nl).

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan ik een inschrijving van iemand overnemen?

Nee, een inschrijving als woningzoekende is persoonlijk en niet overdraagbaar. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik ga scheiden, de kinderen blijven bij mij wonen, kom ik snel in aanmerking voor een woning?

Mogelijk kunt u in aanmerking komen voor urgentie. U kunt hierover contact opnemen met een van onze woonconsulenten. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik woon nog bij mijn ouders/in een (te) kleine woning en ik ben zwanger, kom ik snel in aanmerking voor een (andere) woning?

Nee, hier wordt geen urgentie voor verleend. U kunt reageren op het woningaanbod als u ingeschreven bent als woningzoekende. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik een klacht indienen over urgentie?

Bent u het niet eens met het besluit van de Urgentiecommissie? Stuur dan binnen 6 weken na dagtekening van het besluit een bezwaarschrift naar:       

Regionale hoor- en adviescommissie (Rehab)       

Postbus 603       

1620 AR Hoorn  

Tel.: 0229 252 200  

Meer informatie vindt u op www.hoorn.nl/Int/Welkom-in-Hoorn/Diensten-en-producten-Hoorn/Bezwaar-bij-Rehab

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik een klacht indienen over de huurprijs of huurverhoging?

De Huurcommissie houdt zich bezig met de geschillen tussen huurder en verhuurder over de huurprijs en service-kosten van huurwoningen. 

Bent u het niet eens met uw huurprijs of huurverhoging? Leg uw bezwaar voor aan:

Huurcommissie 

Postbus 16495 

2500 BL DEN HAAG 

0800 488 72 43 (gratis) 

www.huurcommissie.nl

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Welke veranderingen mag ik laten zitten?

Bij opzegging van de huur wordt altijd een voorinspectie uitgevoerd door de opzichter. Hij vertelt u tijdens de voorinspectie welke veranderingen u mag laten zitten. Wilt u hier al eerder informatie over ontvangen, dan kunt u contact opnemen met de opzichter via telefoonnummer 0228 587 587.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik wil graag inloggen. Hoe werkt dat?

Wanneer u huurder bent van Het Grootslag is het mogelijk om een account voor ons huurdersportaal aan te maken. U kunt dan bijvoorbeeld een reparatieverzoek bij ons indienen of uw huur betalen via iDeal. Bent u op zoek naar een woning, of wilt u zich inschrijven als woningzoekende? Dan verwijzen wij u naar www.woonmatchwestfriesland.nl . Daar vind u ons complete woningaanbod en kunt u reageren op woningen. Hiervoor heeft u wel een andere inlog nodig dan voor ons huurdersportaal.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!