Inloggen

Sinds 10 mei 2019 is ons klantportaal niet meer in gebruik vanwege de overgang naar een nieuw automatiseringssysteem. Helaas heeft het ontwikkelen van het nieuwe klantportaal een forse vertraging opgelopen. We verwachten dat het klantportaal begin 2021 klaar is voor gebruik. Excuses voor het ongemak.

Contact

Huur betalen

   

U betaalt uw huur maandelijks vooruit. U regelt dit:

Via een machtiging

Betaalt u de huur via een machtiging, dan wordt elke maand automatisch het juiste huurbedrag aan ons overgemaakt. U heeft er geen omkijken naar.

Via de bank

Maak de huur over op de eerste van de maand naar NL59RABO0302438300. Vermeld uw naam, adresgegevens en de huurmaand.

In ons klantcontactcentrum

Als het echt niet anders kan, betaalt u bij ons in kantoor de huur. Uit veiligheidsoverwegingen kunt u alleen pinnen. Wij nemen geen contant geld aan!

Wat te doen als u niet op tijd kunt betalen?

Soms lukt het niet op tijd te betalen. Neemt u dan direct contact op met 0228 587 517 of stuur een mail naar teamleefbaarheid@WST-HETGROOTSLAG.NL. Samen spreken we de situatie door. Wanneer nodig treffen wij een betalingsregeling. Hoe eerder u contact opneemt, hoe groter de kans dat de achterstand niet uit de hand loopt. In de brochure 'Huur betalen' op deze pagina leest u meer informatie.

Snel hulp bij betalingsproblemen
Sinds 1 januari 2021 is het landelijke Convenant Vroegsignalering van kracht. Woningcorporaties, zorgverzekeraars, water- en energiebedrijven zijn verplicht betalingsachterstanden door te geven aan de gemeenten. Vervolgens neemt de gemeente contact op met de betrokkenen om samen zo snel mogelijk aan een oplossing te werken. Het doel is om beginnende schulden direct aan te pakken.

Hoe werkt het?

  • Heeft u een betalingsachterstand, dan ontvangt u eerst een betalingsherinnering van ons
  • Heeft u het openstaande bedrag na 25 dagen nog niet betaald, dan zijn wij verplicht de betalingsachterstand bij de gemeente te melden
  • Wanneer er sprake is van twee of meer verschillende betalingsachterstanden, dan neemt de gemeente contact met u op om te kijken naar een haalbare regeling
  • De hulp die uw gemeente aanbiedt is gratis en niet verplicht

Zelf hulp inschakelen
U kunt ook zelf contact opnemen met uw gemeente. Of neem rechtstreeks contact op met SchuldHulpMaatje West-Friesland. Vrijwilligers bieden u gratis hulp op maat. Voor advies of hulp kunt u klikken op een van de buttons op deze pagina.

Veelgestelde vragen