Van harte welkom bij woningstichting Het Grootslag!
In de brochure 'Een nieuwe woning' staan handige tips en praktische informatie die u als nieuwe huurder moet weten. Zorg dat u de brochure leest: zo bent u goed voorbereid op de verhuizing!
Wilt u weten welke vloerbedekking het meest geschikt is voor uw woning? Lees dan de folder 'Advies ondervloer en vloerbedekking bij vloerverwarming'.
Meer weten over het huren van de woning? Kijk hieronder bij de veelgestelde vragen.
Advies ondervloer en vloerbedekking
Veelgestelde vragen
Ik heb een afspraak voor een persoonlijke woningoplevering. Wat is dat?
Wij maken een afspraak voor de persoonlijke woningoplevering. Tijdens de persoonlijke woningoplevering loopt u met de opzichter een rondje door de woning. Hij kijkt of er in de woning nog reparaties gedaan moeten worden en legt uit hoe de installaties werken. U kunt vragen stellen. Na het tekenen van de huurovereenkomst ontvangt u een rapport van persoonlijke woningoplevering.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Wat moet ik regelen nadat ik het huurcontract heb ondertekend?
Bij een verhuizing komt er veel op u af. U moet er in ieder geval aan denken het volgende te regelen:
- U aanmelden op uw nieuwe adres bij de gemeente van uw (nieuwe) woonplaats. Als u huurtoeslag ontvangt, doe dit binnen 5 werkdagen.
- Het aanmelden bij een water- en energieleverancier. U kunt ook vragen of u uw huidige contract kan meenemen naar uw nieuwe adres.
- Zonnepanelen: meld bij uw energieleverancier of uw woning zonnepanelen heeft en hoeveel. De energieleverancier zal namelijk het voorschot maandbedrag dat u moet betalen hierop aanpassen.
- Uw nieuwe adres doorgeven aan instanties/werkgever/familie en vrienden. Hiervoor kunt u de betalende verhuisservice van PostNL gebruiken. Let op niet alle (post)bedrijven worden geïnformeerd door PostNL. Geef dan het nieuwe adres rechtstreeks door.
- Uw inboedelverzekering af- of oversluiten.
- Uw aansluiting voor televisie, internet en telefonie oversluiten bij uw huidige aanbieder. Of een nieuw contract afsluiten.
- Huurtoeslag aanvragen bij de Belastingdienst.
- U opnieuw inschrijven bij Woonmatch West-Friesland. Dit is gratis.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Inschrijven op het nieuwe adres. Wanneer moet dat?
U en uw huisgenoten of gezinsleden moeten zich binnen vijf dagen inschrijven bij de gemeente (Basisregistratie Personen BPR) op uw nieuwe adres. Dat is nodig voor bijvoorbeeld de huurtoeslag. U kunt u vaak via de website van de gemeente en DigID inschrijven.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Waarom moet ik een inboedelverzekering afsluiten?
Een inboedelverzekering is niet verplicht, maar wel verstandig. Als er spullen in de woning beschadigen door bijvoorbeeld een lekkage, storm of brand, dan schakelt u uw verzekering in en bepaalt deze of u een bedrag krijgt uitgekeerd. Dit geldt ook als er wordt ingebroken in de woning. Heeft u geen inboedelverzekering, maar wel schade? Dan moet u de schade aan uw inboedel zelf betalen.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Ik ben uitgeschreven bij Woonmatch. Moet ik mij opnieuw inschrijven?
Nadat u een woning accepteert, dan vervalt uw inschrijving bij Woonmatch West-Friesland. U kunt zich opnieuw inschrijven bij Woonmatch, nu als doorstromer.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Ik heb een aantal sleutels ontvangen, maar ik wil er graag nog een paar bij bestellen. Hoe moet dat?
Heeft u meer sleutels voor de woning nodig dan dat u ontvangen heeft? U kunt zelf extra sleutels laten maken bij de slotenmaker. Soms heeft u een sleutel met een certificaat. Zo’n sleutel kunt u niet zelf laten bijmaken. Een sleutel met een certificaat kunt u bij ons bestellen. Daaraan zijn kosten verbonden. Neem contact met ons op via 0228 587 587.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Ik wil graag zelf wat wijzigingen in de woning aanbrengen, mag dat?
Wij begrijpen dat u van uw nieuwe woning uw thuis wil maken. Daarom mag u in veel gevallen zelf klussen. Wel geldt een aantal regels. En soms is het nodig dat u vooraf toestemming bij ons aanvraagt. Voor meer informatie, neem contact met ons op via 0228 587 587 of kijk op onze webpagina over zelf klussen.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Ik heb een woning geaccepteerd, maar wil deze toch niet huren. Kan dat?
Op het moment dat de woning definitief aan u is toegewezen kunt u deze niet meer kosteloos annuleren. Wij hanteren een opzegtermijn van 1 maand. De huur van deze maand moet u betalen.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
De vertrekkende huurder biedt mij zaken aan ter overname. Hoe werkt dat?
Wij hebben (na uw toestemming) uw contactgegevens aan de vertrekkende huurder doorgegeven. Samen maakt u afspraken over het overnemen van zaken. U bepaalt zelf of u voor deze zaken betaalt of niet. U bent niet verplicht om zaken over te nemen. Ook kan het zijn dat de vertrekkende huurder zelf aangebrachte zaken in de woning aanbiedt. Wees ervan bewust dat in bepaalde gevallen deze zelf aangebrachte zaken alsnog uit de woning gehaald moeten worden als u vertrekt. Dit kan gebeuren als de huurder na u deze niet wil overnemen.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Heb ik recht op huurtoeslag?
De Belastingdienst bepaalt of u huurtoeslag krijgt en hoeveel huurtoeslag u krijgt. Op de website van de Belastingdienst kunt u kijken of u recht heeft op huurtoeslag. U kunt het dan ook direct aanvragen. De huurtoeslag gaat in op de eerste dag van de maand. Zorg wel dat u binnen 5 werkdagen staat ingeschreven op uw nieuwe adres.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Wanneer ontvang ik mijn naamplaatje?
Wij bestellen na het tekenen huurcontract een naamplaatje voor uw woning. Binnen vier weken plaatsen wij het nieuwe naamplaatje. U hoeft hiervoor niet thuis te zijn.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Ik heb gehoord dat ik niet meer op gas kan koken. Klopt dat?
Omdat we het gasverbruik willen verminderen, komt er in uw nieuwe woning een perilexaansluiting (2 fase) voor het koken op inductie. Gebruikt u ook een oven, dan is het misschien nodig om de meterkast aan te passen. Deze aanpassing moet u zelf regelen en betalen.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Ik heb nog opbouwstopcontacten in mijn woning. Kan daar wat aan gedaan worden?
Als er opbouwstopcontacten in de woning zijn, mag u na het ondertekenen van de huurovereenkomst een afspraak maken om deze in te laten frezen. Dit geldt niet voor halfopbouw. Houd rekening met een wachttijd, dit wordt met u vooraf besproken tijdens de persoonlijke woningoplevering. Vooraf verwijdert u het behang zelf.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Wat zijn de kosten voor het maken van een certificaatsleutel?
Een certificaatsleutel kost € 35,- per stuk. U moet rekening houden met een levertijd van 3 weken. De sleutel kunt u op ons kantoor ophalen. U kunt dan meteen pinnen om de sleutel te betalen. Wij vragen u om een geldig legitimatiebewijs en uw handtekening om de ontvangst van de sleutel te bevestigen.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Ik ben een nieuwe huurder en de woningen in mijn straat hebben al zonnepanelen. Kan ik ook nog meedoen?
In veel gevallen kan dat. Als uw woning nog geen zonnepanelen heeft, dan kunt u hier alsnog een aanvraag voor doen. Neem contact met ons op en wij helpen u graag verder.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Ik heb een woning geaccepteerd. Wanneer teken ik de huurovereenkomst?
U krijgt van ons een uitnodiging om de huurovereenkomst te tekenen. Dit doen we bij ons op kantoor in Wervershoof. Onze woonconsulent geeft u uitleg overv de overeenkomst.
Betaling eerste huurnota
Voorafgaand of tijdens de afspraak betaalt u de eerste huurnota. Betaalt u voorafgaand? Dan kunt u het geld overmaken. Wilt u tijdens de afspraak betalen? Dan kunt u pinnen bij ons op kantoor. De eerste huurnota is de betaling van de huur van de lopende maand. Tekent u de huurovereenkomst vanaf de 15e van de maand? Dan betaalt u het deel van die maand én de huur van de volgende maand.
Persoonlijke woningoplevering
Na het ondertekenen en de betaling gaan u en de woonconsulent naar de woning voor de persoonlijke woningoplevering. Samen met de woonconsulent loopt u een rondje door de woning. Daarna ontvangt u de sleutels.
Vragen over de woning of installaties
Wilt u na het gesprek met de verhuurconsulent nog meer technische uitleg, bijvoorbeeld over de installaties? Dan kunnen we een afspraak maken met een van onze opzichters. U kunt ons bellen voor een afspraak.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!
Ik ben net verhuisd en zie dat er iets kapot is in mijn woning. Wat moet ik doen?
Tijdens de woningoplevering controleren wij of er nog zaken gerepareerd moeten worden in de woning. Toch kan het zijn dat er nog iets kapot is. Vraag dan een reparatie aan via 800 0 22 24 26 of u vul het reparatieformulier in.
Is uw vraag naar wens beantwoord?
Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?
Bedankt voor uw feedback!
Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.
Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!