Lampen en elektra
Zijn uw lampen stuk? Dan moet u deze zelf vervangen. Dit geldt ook voor de buitenverlichting. Woont u in een wooncomplex? Dan zorgen wij voor de verlichting in de algemene ruimtes.
Stekkerproef
Soms valt uw stroom uit nadat u een apparaat heeft aangezet. Het kan zijn dat dit apparaat of een ander apparaat de stroomuitval veroorzaakt. Doe daarom voordat u ons belt zelf de stekkerproef.
De stekkerproef stap voor stap
De stekkerproef doet u zo:
- Schakel alle groepen in de meterkast uit, of verwijder de zekeringen van de groepen
- Verwijder in de gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten
- Schakel de groepen in de meterkast weer in
- Schakel de aardlekschakelaar opnieuw in
- Plaats één voor één de stekkers weer terug in het stopcontact. Zet hierbij de apparaten ook één voor één aan
- Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan is dit apparaat de veroorzaker van de storing.
- Als geen enkel apparaat het probleem vormt en er is ook geen sprake van teveel stekkers op een stekkerdoos (overbelasting), dan is er waarschijnlijk iets mis met de installatie. Neem dan contact met ons op.
Let op! Op het moment dat wij langskomen om het probleem op te lossen en het blijkt toch aan een van uw apparaten te liggen, brengen wij kosten bij u in rekening. Doe dus altijd de stekkerproef om onnodige kosten te voorkomen.
Wie doet wat?
Huurder
- Lampen vervangen in uw eigen woning
- Als u het stroomnetwerk overbelast doordat u te veel apparaten tegelijk gebruikt, betaalt u de kosten van eventuele schade daarvan.
Het Grootslag als u gebruik maakt van het onderhoudsabonnement
- Herstellen/vervangen schakelaars en stopcontacten bij normale slijtage
Het Grootslag
- Het onderhouden en vervangen van verlichting in algemene ruimten
- Repareren van technische problemen in de bedrading en groepenkast
Reparatie melden?
Wilt u een reparatie melden? Bel dan ons onderhoudsnummer 0800 0 22 24 26 of meld het via Mijn Grootslag.