Inloggen

Sinds 10 mei 2019 is ons klantportaal niet meer in gebruik vanwege de overgang naar een nieuw automatiseringssysteem. Helaas heeft het ontwikkelen van het nieuwe klantportaal een forse vertraging opgelopen. We verwachten dat het klantportaal begin 2021 klaar is voor gebruik. Excuses voor het ongemak.

Stijgende energieprijzen

De energieprijzen zijn extreem hoog. Daarover kunt u zich zorgen maken. De maatregelen die de overheid neemt, compenseren de hoge gasprijzen enigszins. Hoeveel u meer gaat betalen hangt af van uw energieverbruik en uw energiecontract.

Rijksoverheid compenseert deels energierekening
Huishoudens krijgen in 2022 korting op hun stijgende energierekening. Daarnaast ontvangen huishoudens met een laag inkomen een eenmalige energietoeslag. Meer actuele informatie over het deels compenseren van de stijgende energieprijzen vindt u op: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/koopkracht/stijgende-energierekening-deels-gecompenseerd

Problemen met betalen van uw energierekening?
Het is verstandig om te kijken of u een wijziging van het tarief van uw energieleverancier kunt verwachten. Zo weet u met welke kosten u rekening moet houden. Wanneer u door een hogere energierekening in financiële problemen komt, neem dan contact op met uw energieleverancier. Meer informatie hierover vindt u op Consuwijzer.nl

Heeft u moeite met het betalen van uw huur?
Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Samen kijken we dan naar een oplossing. Kijk op: www.wst-hetgrootslag.nl/huur-betalen

Huurders van woongebouwen
Woont u in een appartementencomplex en maakt u gebruik van een algemene ruimte? Dan hoeft u geen grote prijsstijging van uw servicekosten te verwachten. Dit komt omdat Het Grootslag de energie collectief laat inkopen. Voor 2022 is 90% van de energie al ingekocht.

Wat kunt u zelf doen om te besparen op uw gasverbruik?
Door maatregelen te treffen kunt u uw gasrekening omlaag brengen. Milieu Centraal geeft hiervoor handige adviezen. Klik op de button 'Besparen op gas' op deze pagina.