Inloggen

Sinds 10 mei 2019 is ons klantportaal niet meer in gebruik vanwege de overgang naar een nieuw automatiseringssysteem. Helaas heeft het ontwikkelen van het nieuwe klantportaal een forse vertraging opgelopen. We verwachten dat het klantportaal begin 2021 klaar is voor gebruik. Excuses voor het ongemak.

Huur opzeggen

De huur kan op iedere werkdag van de week worden opgezegd. De opzegtermijn is minimaal een maand.

De huur opzeggen kan:

  • Via het onderstaande formulier huuropzegging
  • Per e-mail naar info@wst-hetgrootslag.nl
  • Per brief
  • Per telefoon via 0228 587 587

Zegt u per e-mail of brief op? Schrijf dan de volgende gegevens op:

  • De naam van u en eventueel de medehuurder
  • Het adres van de huuropzegging
  • Uw telefoonnummer
  • Uw e-mail adres
  • Per welke datum u wil opzeggen
  • De reden van de opzegging
  • Uw nieuwe adres

Wij sturen altijd een bevestiging de opzegging.

Voor- en eindinspectie
Wij nemen contact op nadat we uw opzegging hebben ontvangen. We plannen dan een afspraak in voor de voor- en eindinspectie van de woning. Tijdens de voorinspectie vertelt de opzichter hoe u uw woning moet achterlaten.

Meer weten over het opzeggen van de woning?
Kijk hieronder bij de veelgestelde vragen en lees de brochure ‘De huur opzeggen’. Of bekijk de infographic. Lees ook alvast de ‘checklist opleveren woning’, zo bent u goed voorbereid.

Veelgestelde vragen

Wat gebeurt er als ik mijn woning niet netjes achter laat als ik ga verhuizen?

Tijdens de voorinspectie krijgt u van de opzichter te horen hoe u de woning moet opleveren. In het voorinspectierapport staat welke kosten wij in rekening brengen als u dat niet doet. Bij de eindinspectie krijgt u te horen of u de woning op de juiste manier heeft opgeleverd. Als dat niet zo is, dan herstellen wij de woning. De kosten hiervan brengen wij bij u in rekening. U ontvangt hiervoor een eindafrekening.   

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat moet ik verwachten bij de eindinspectie?

Tijdens de voorinspectie vertelde de opzichter u hoe u de woning moest opleveren. Tijdens de eindinspectie controleert de opzichter of de woning netjes is en volgens de afspraken wordt opgeleverd. Als u spullen hebt laten overnemen, dan levert u ook het overnameformulier in. Deze moet door u en de nieuwe huurder ondertekend zijn. Tijdens de eindinspectie ontvangt u het eindinspectierapport. In dit rapport staat of er nog eventuele kosten zijn die u moet betalen of dat dit niet nodig is. Dit rapport tekent u voor akkoord. U ontvangt een e-mail van dit rapport. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe moet ik mijn woning achterlaten?

Tijdens de voorinspectie hoort u van de opzichter hoe u uw woning moet achterlaten. U moet de woning in ieder geval netjes en schoon opleveren. Dit betekent in ieder geval: 

  • Laat geen vuil en afval achter.  
  • Leeg de vuilcontainers. 
  • Laat de tuin of balkon leeg en netjes achter. 
  • Alles wat oorspronkelijk bij de woning hoort, moet bij de woning zijn. 
  • Zorg dat alle sleutels en pasjes aanwezig zijn.

  

Een handige checklist wat wij van u verwachten vindt u in de checklist opleveren woning.   

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Welke veranderingen mag ik in de woning laten zitten?

Tijdens de voorinspectie hoort u welke veranderingen u in uw woning mag laten zitten en welke u moet verwijderen. Wilt u hier al eerder informatie over ontvangen, neem dan contact op met een van onze opzichters via 0228 587 579. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat moet ik verwachten bij de voorinspectie?

Tijdens de voorinspectie loopt de opzichter met u een rondje door de woning. Uw woning hoeft dan nog niet leeg te zijn. De opzichter vertelt u hoe u de woning moet opleveren. Heeft u veranderingen aangebracht in uw woning? Dan hoort u welke u mag laten zitten en welke u moet verwijderen. Ook vertelt de opzichter welke zaken u ter overname aan de nieuwe huurder mag aanbieden. Aan het einde van de voorinspectie ontvangt u een rapport. In dit rapport staan de afspraken die wij met u hebben gemaakt. Ook staat er in het rapport wat de kosten zijn als u dingen niet doet. U ondertekent dit rapport voor akkoord. U ontvangt een kopie van het rapport per e-mail.

 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ontvang ik een bevestiging van de huuropzegging?

Als wij de huuropzegging ontvangen en alle gegevens zijn goed ingevuld, dan nemen wij binnen 3 werkdagen telefonisch contact met u op. Wij maken dan een afspraak met u voor de voor- en eindinspectie. Hiervan ontvangt u een schriftelijke bevestiging. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe zeg ik de huur op van een overleden familielid/vriend/kennis?

U kunt elke dag van de maand de huur van de woning opzeggen. De opzegtermijn is minimaal een maand. U kunt de huur telefonisch of via het formulier opzeggen. De laatste huurdag moet een werkdag zijn. Wij nemen de huuropzegging in behandeling als wij een rouwkaart of een overlijdensakte ontvangen. Ook is het belangrijk dat wij uw adres ontvangen en indien het IBAN wijzigt, het nieuwe IBAN.   

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik de huur van mijn woning opzeggen?

U kunt uw huur eenvoudig opzeggen via het Formulier Huuropzegging. U kunt ook bellen naar 0228 587 587. Nadat u uw huur heeft opgezegd, neemt de verhuurconsulent contact met u op voor het inplannen van een voorinspectie en een eindinspectie van uw woning. Daarna ontvangt u een bevestiging van de huuropzegging en de gemaakte afspraken van beide inspecties.  

Meer informatie vindt u op www.wst-hetgrootslag.nl/huurzaken/huur-opzeggen

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat gebeurt er nadat ik mijn huur heb opgezegd?

Na ontvangst van de huuropzegging maken wij twee afspraken met u. Één voor de voorinspectie op korte termijn en één voor de eindinspectie op de laatste huurdag. Tijdens de voorinspectie loopt onze opzichter met u een rondje door de woning. Het is dan nog niet nodig dat de woning leeg is. U hoort hoe u de woning moet opleveren en welke veranderingen die u heeft aangebracht mogen blijven zitten. Dan weet u ook welke zaken u ter overname aan de nieuwe huurder mag aanbieden. Aan het einde van de voorinspectie, ontvangt u een voorinspectierapport. U ondertekent dit rapport voor akkoord. De eindinspectie vindt plaats op de laatste dag van de huurovereenkomst. U heeft tot de laatste huurdag de gelegenheid om eventuele herstelwerkzaamheden uit te (laten) voeren.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Waar en wanneer kan ik mijn sleutels inleveren?

U kunt uw sleutels inleveren bij de opzichter tijdens de eindinspectie van uw woning.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik ben een aantal sleutels kwijt. Wat moet ik doen?

U kunt sleutels zelf laten bij maken. Als het sleutels zijn met een certificaat, dan moeten wij de sleutels bestellen. De kosten hiervan brengen wij bij u in rekening.   

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan ik de laatste huurdag wijzigen?

Bij het opzeggen van de woning heeft u aangegeven wanneer u uit te woning vertrekt. Dit noemen wij de laatste huurdag. Deze dag kan u alleen wijzigen als er nog geen nieuwe huurder gevonden is. Als dat wel het geval is, dan kunt u de laatste huurdag niet meer wijzigen. Als u denkt dat u meer tijd nodig heeft, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via telefoonnummer 0228 587 575.   

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik heb nog zaken in de woning. Kan ik die laten overnemen?

Tijdens de voorinspectie vertelt de opzichter welke zaken u eventueel ter overname kan aanbieden. Denk hierbij aan een vloer, gordijnen, maar misschien ook wel een combimagnetron. Als de nieuwe huurder bekend is, ontvangt u de contactgegevens van deze persoon. U kunt dan zelf contact opnemen met de nieuwe huurder en afspraken maken over de zaken die u heeft. U kunt er zelf voor kiezen of u hiervoor geld vraagt of niet. De nieuwe huurder heeft de keuze om de zaken wel of niet over te nemen. Op het moment dat de nieuwe huurder de zaken overneemt, moet dit op het overnameformulier staan. Het formulier moet zowel u, als de nieuwe huurder ondertekenen. Dit formulier levert u in met de sleutels tijdens de eindinspectie.  

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe lang duurt het voordat er een nieuwe huurder bekend is?

Na de voorinspectie adverteren wij de woning zo snel mogelijk op de website van Woonmatch. Wij proberen voor de eindinspectie een nieuwe huurder te vinden. Als dit niet lukt, dan nemen wij contact met u op.  

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik woon in een wooncomplex en betaal servicekosten. Wanneer krijg ik de afrekening servicekosten?

U betaalt elke maand een voorschot voor de servicekosten. De werkelijk gemaakte kosten worden na een kalenderjaar in kaart gebracht en afgerekend. Dat betekent dat u teveel betaalde kosten terug krijgt en eventueel te weinig betaalde kosten moet bijbetalen. De servicekosten worden jaarlijks vóór 1 juli over het jaar ervoor afgerekend. Op uw nieuwe adres krijgt u de afrekening van de servicekosten van uw vorige woning. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wanneer krijg ik de eindafrekening?

Nadat u de woning heeft opgeleverd, ontvangt u een eindafrekening. Op de eindafrekening staat of u na einde huur nog iets moet betalen, of dat u geld van ons krijgt (zoals te veel betaalde huur). Wij doen ons best om deze binnen vier weken naar u toe te sturen, soms duurt het wat langer. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik wil mijn huur opzeggen. Wat is de opzegtermijn?

U kunt de huur op iedere werkdag van de week opzeggen. De opzegtermijn is minimaal een maand. Als u bijvoorbeeld op 12 maart de huur bij ons opzegt, dan is uw laatste huurdag 12 april. Is dat toevallig een zondag? Dan wordt het 13 april. De laatste huurdag mag niet in een weekend of op een feestdag vallen. Hoe eerder u opzegt, hoe groter de kans dat wij op tijd een nieuwe huurder kunnen vinden die eventueel zaken van u kan overnemen. U mag de huur alleen niet langer dan 3 maanden van tevoren opzeggen.   

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe geef ik de meterstanden van water en energie door?

 Bij de eindinspectie schrijven wij de meterstanden op het inspectierapport op. U kunt deze meterstanden doorgeven aan uw water- en energieleverancier. Vraag na hoe u dit kan doen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat moet ik allemaal regelen nu in mijn huur heb opgezegd?

 Bij een verhuizing komt er veel op u af. U moet er in ieder geval aan denken de volgende zaken te regelen: 

  • U aanmelden op uw nieuwe adres bij de gemeente van uw (nieuwe) woonplaats. Let op: doet u dit binnen 5 dagen na ingang huur.  
  • Het doorgeven van uw meterstanden aan de water- en energieleverancier. Kiezen van een energieleverancier: u kunt bij uw huidige energieleverancier blijven of kiezen voor een nieuwe leverancier. 
  • Uw nieuwe adres doorgeven aan instanties/werkgever/familie en vrienden. Hiervoor kunt u de betalende verhuisservice van PostNL gebruiken. Let op niet alle (post)bedrijven worden geïnformeerd door PostNL. Geef dan het nieuwe adres rechtstreeks door.  
  • Uw inboedelverzekering af- of oversluiten.  
  • Uw aansluiting voor televisie, internet en telefonie afsluiten bij uw leverancier. 
  • Uw huurtoeslag wijzigen of stopzetten bij de Belastingdienst. Voor het nieuwe adres krijgt u vanaf de 1e van de volgende maand huurtoeslag. Let wel op dat u zich inschrijft op het nieuwe adres binnen 5 werkdagen.    

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik heb een certificaatsleutel gekocht en heb mijn huur opgezegd. Krijg ik nu aanschafkosten terug?

  Op moment dat u de huur opzegt, dan levert u de sleutel bij ons in. Zoals met u overeengekomen, ontvangt u geen vergoeding voor de aanschafkosten van deze extra sleutel.  

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik heb de huur opgezegd. Hoe moet ik de tuin achterlaten?

De tuin moet netjes zijn. U moet onkruid verwijderen, het gras maaien en de beplanting snoeien. Bomen hoger dan 5 meter of die te dicht bij de erfgrens of de woning staan, moet u verwijderen.  

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan ik het medehuurderschap beëindigen?

Als het huurcontract op meerdere namen staat en één van de huurders de woning verlaat, dan moet degene die vertrekt zijn of haar deel van de overeenkomst opzeggen. Hiervoor vult u het formulier Huuropzegging in. Denk eraan om aan te geven dat het om een eenzijdige huuropzegging gaat! Dit kunt u doen bij het vakje Toelichting in het formulier. U kunt ons ook bellen om uw medehuurderschap te beëindigen via 0228 587 587. Ook bij deze opzegging geldt één maand opzegtermijn.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!