Inloggen

Sinds 10 mei 2019 is ons klantportaal niet meer in gebruik vanwege de overgang naar een nieuw automatiseringssysteem. Helaas heeft het ontwikkelen van het nieuwe klantportaal een forse vertraging opgelopen. We verwachten dat het klantportaal begin 2021 klaar is voor gebruik. Excuses voor het ongemak.

Huur betalen

Iedere maand betaalt u de huur aan ons. Het huurbedrag moet op de eerste dag van de maand op onze rekening staan. De makkelijkste manier van betalen is via automatische incasso. In het onderstaande uitklapmenu leest u op welke manieren u kunt betalen.

Via een machtiging

Betaalt u de huur via een machtiging, dan wordt elke maand automatisch het juiste huurbedrag aan ons overgemaakt. U heeft er geen omkijken naar.

Via de bank

Maak de huur over op de eerste van de maand naar NL59RABO0302438300. Vermeld uw naam, adresgegevens en de huurmaand.

In ons klantcontactcentrum

Als het echt niet anders kan, betaalt u bij ons in kantoor de huur. Uit veiligheidsoverwegingen kunt u alleen pinnen. Wij nemen geen contant geld aan!

Wat te doen als u niet op tijd kunt betalen?

Soms lukt het niet op tijd te betalen. Neemt u dan direct contact op met 0228 587 517 of stuur een mail naar teamleefbaarheid@WST-HETGROOTSLAG.NL. Samen spreken we de situatie door. Wanneer nodig treffen wij een betalingsregeling. Hoe eerder u contact opneemt, hoe groter de kans dat de achterstand niet uit de hand loopt. In de brochure 'Huur betalen' op deze pagina leest u meer informatie.

Snel hulp bij betalingsproblemen
Sinds 1 januari 2021 is het landelijke Convenant Vroegsignalering van kracht. Woningcorporaties, zorgverzekeraars, water- en energiebedrijven zijn verplicht betalingsachterstanden door te geven aan de gemeenten. Vervolgens neemt de gemeente contact op met de betrokkenen om samen zo snel mogelijk aan een oplossing te werken. Het doel is om beginnende schulden direct aan te pakken.

Hoe werkt het?

  • Heeft u een betalingsachterstand, dan ontvangt u eerst een betalingsherinnering van ons
  • Heeft u het openstaande bedrag na 25 dagen nog niet betaald, dan zijn wij verplicht de betalingsachterstand bij de gemeente te melden
  • Wanneer er sprake is van twee of meer verschillende betalingsachterstanden, dan neemt de gemeente contact met u op om te kijken naar een haalbare regeling
  • De hulp die uw gemeente aanbiedt is gratis en niet verplicht
  • Heeft u er bezwaar tegen dat wij uw gegevens delen? Laat het ons weten!

Zelf hulp inschakelen
U kunt ook zelf contact opnemen met uw gemeente. Of neem rechtstreeks contact op met SchuldHulpMaatje West-Friesland. Vrijwilligers bieden u gratis hulp op maat. Meer info: klik op een van de buttons op deze pagina.

Problemen met betalen van uw energierekening?
Het is verstandig om te kijken of u een wijziging van het tarief van uw energieleverancier kunt verwachten. Zo weet u met welke kosten u rekening moet houden. Wanneer u door een hogere energierekening in financiële problemen komt, neem dan contact op met uw energieleverancier. Meer informatie hierover vindt u op Consuwijzer.nl

Energietoeslag aanvragen
De energietoeslag is een tegemoetkoming van de overheid in uw energiekosten. Deze toeslag krijgt u van uw gemeente als u er recht op hebt. Kijk op de website van uw gemeente of u in aanmerking komt voor deze tegemoetkoming. Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid.

Aan de slag met uw geldzaken
Geldfit.nl en Nibud geven gratis advies en hulp bij geldzaken. 

Veelgestelde vragen

Wat houdt het landelijk Convenant Vroegsignalering in?

Wanneer de huurschuld oploopt, eventueel in combinatie met andere schulden, kan een problematische situatie ontstaan. Om oplopende schulden te voorkomen is sinds 1 januari 2021 het landelijk Convenant Vroegsignalering van kracht. Hierdoor zijn woningcorporaties, zorgverzekeraars, water- en energiebedrijven verplicht betalingsachterstanden door te geven aan de gemeenten. Vervolgens neemt de gemeente contact op met de betrokkenen om samen zo snel mogelijk aan een oplossing te werken. Het doel is om beginnende schulden direct aan te pakken. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Bij wie kan ik een klacht indienen over de huurprijs?

Als eerste kunt u een bezwaarschrift aan ons sturen. Zorg dat uw bezwaarschrift uiterlijk 30 juni in ons bezit is. Komen wij er samen niet uit, dan leggen wij uw bezwaar voor aan de Huurcommissie. Meer info: www.wst-hetgrootslag.nl/huur-betalen/huuraanpassing

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Waarom krijg ik een brief van de gemeente als ik huurachterstand heb?

Samen met energiebedrijven en zorgverzekeraars hebben wij de afspraak met de gemeente om betalingsachterstanden te melden. Het doel is om beginnende schulden te verhelpen. Heeft u twee of meer betalingsachterstanden, dan neemt de gemeente contact met u op. Voordat dit contact plaatsvindt, heeft u eerder al een betalingsherinnering van ons ontvangen. De hulp van de gemeente is gratis en niet verplicht.  

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Op welk rekeningnummer kan ik de huur overmaken?

U kunt de huur overmaken op rekeningnummer NL 59 RABO 0302 4383 00. Gebruik als betalingskenmerk uw naam, adresgegevens en de huurmaand. 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik heb huurachterstand. Kan ik een betalingsregeling treffen?

Ja, dat kan in de meeste gevallen. Neemt u zo spoedig mogelijk contact op met onze afdeling Leefbaarheid om incassokosten te voorkomen. Meer informatie vindt u op www.wst-hetgrootslag.nl/huur-betalen/huur-betalen/

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!