Inloggen

Sinds 10 mei 2019 is ons klantportaal niet meer in gebruik vanwege de overgang naar een nieuw automatiseringssysteem. Helaas heeft het ontwikkelen van het nieuwe klantportaal een forse vertraging opgelopen. We verwachten dat het klantportaal begin 2021 klaar is voor gebruik. Excuses voor het ongemak.

Contact

Onderhoud

Samen zijn wij verantwoordelijk voor het onderhoud van uw woning. Maar wie doet nu wat? Welk onderhoud betalen wij en welk onderhoud komt voor uw rekening?  In het de brochure 'Onderhouds ABC Wie doet wat?' staat bij elk onderdeel wie er verantwoordelijk is.

Onderhoudsabonnement

In de wet is geregeld dat de huurder kleine reparaties zelf moet uitvoeren. Met een abonnement besteedt u dat deel van het onderhoud, waarvoor u zelf verantwoordelijk bent, aan ons uit. Naast het abonnement kunt u deelnemen aan het ontstoppings- en het glasfonds. Meer informatie leest u in de brochure 'Onderhoud & Reparaties'.

Heeft u nog geen abonnement of bent u nog geen deelnemer van het ontstoppings- en/of glasfonds? Dan kunt u zich aanmelden.
Dit kan elke 1e van de maand. Let op: na aanmelding duurt het nog één maand voordat u lid bent. U kunt zich aanmelden via het formulier 'Aan- en afmelden Onderhoudsabonnement'.

Wilt u uw abonnement en/of deelnemerschap opzeggen?
Dat kan elke 1e van de maand. Let op: de opzeggingstermijn bedraagt minimaal één maand. U kunt het abonnement en/of deelnemerschap opzeggen via het formulier 'Aan- en afmelden Onderhoudsabonnement'. Zegt u het onderhoudsabonnement op dan kunt geen onderhoudsmeldingen doen die vallen onder het huurdersonderhoud!

Preventief onderhoud

Een keer in de vier jaar controleert SKK Kozijnwacht de technische staat van uw woning en inspecteert ramen, deuren en kozijnen. Hang- en sluitwerk wordt gesmeerd, draaidelen opnieuw afgesteld en kleine mankementen worden verholpen. Hiermee voorkomen wij vroegtijdige slijtage, defecten en ongemak.

Tuinonderhoud

Huurders zijn zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van de tuinen. Hoe u uw tuin inricht bepaalt uzelf. Meer informatie leest u in de brochure 'Tuinonderhoud'.

Wilt u uw terras, pad of tuin ophogen? Dan kunt u eens in de vijf jaar zand of tuinaarde bestellen en hiervoor een vergoeding ontvangen van maximaal € 70,-. Voor meer info klikt u op 'Zandvergoeding' onder 'Meer weten over'.

Brandveiligheid

U kunt zelf veel doen om uw woning brandveiliger te maken. Lees de adviezen in onze brochure 'Brandveilige woning'.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor het glasfonds?

Voor glasschade hebben we een eigen glasfonds. Wanneer u hier aan deelneemt dan herstellen wij gratis de glasschade die niet opzettelijk is veroorzaakt. De bijdrage is € 1,- per maand. U kunt zich aan- of afmelden via het Formulier onderhoudsabonnement aan- of afmelden

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Mijn rookmelder piept, kan ik hiervoor bij jullie terecht?

 Geeft de rookmelder korte of enkele piepjes? Dan kunnen dit de oorzaken zijn:

  • Een (bijna) lege batterij (1 of 2 piepjes per minuut of 40 seconden) - vervang zo snel mogelijk de batterij
  • De rookmelder is vuil - maak deze direct schoon
  • Helpen de bovenstaande adviezen niet? Dan is de rookmelder waarschijnlijk defect - neem direct contact met ons op 


Let op! In 2019 heeft het Grootslag alle rookmelders vervangen die 10 jaar of ouder waren. Hiervoor in plaats zijn rookmelders geplaatst waarvan de batterij 10 jaar mee kan. De batterij van deze rookmelders kan niet worden vervangen. Wanneer uw rookmelder toch piept, dan valt dit onder garantie. Een voorwaarde is dat u de rookmelder goed onderhoudt door deze om de 3 maanden te reinigen:

  • Maak de rookmelder aan de buitenkant schoon met een droge doek
  • Is de rookmelder erg vuil, gebruik dan een vochtige doek zonder schoonmaakmiddel
  • Zuig de rookmelder voorzichtig schoon door een borstel aan de de stofzuigerslang te bevestigen

 Een vervuilde rookmelder valt niet onder garantie, in dat geval kunt u voor de reparatie een rekening van ons ontvangen.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Welke reparaties moet ik als huurder zelf uitvoeren?

In de wet is geregeld dat de huurder kleine reparaties zelf moet uitvoeren. Met een onderhoudsabonnement besteedt u dat deel van het onderhoud, waarvoor u zelf verantwoordelijk bent, aan ons uit. Naast het abonnement kunt u deelnemen aan het ontstoppings- en het glasfonds. Op ons Onderhouds ABC vindt u op alfabetische volgorde wie voor welk onderdeel verantwoordelijk is. Meer informatie vindt u op www.wst-hetgrootslag.nl/woning-onderhoud/onderhoud

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Kan ik een vergoeding krijgen om mijn terras, pad of tuin op te hogen?

Ja, dat kan. Wanneer u zelf zand of tuinaarde bestelt, kunt u een bedrag van maximaal € 70,- ontvangen. Voorwaarde is dat u in de afgelopen vijf jaar hiervoor geen vergoeding heeft ontvangen. Wanneer u de factuur bij ons inlevert, dan zorgen wij dat het bedrag op uw rekening komt.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat kan ik doen tegen ongedierte?

 Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het weren van ongedierte. Gelukkig kunt u zelf veel doen. Het belangrijkste is om uw woning en woonomgeving schoon en opgeruimd te houden. Zorg dat voedsel, diervoeding en afval onbereikbaar voor plaagdieren zijn. Veel tips leest u op www.wst-hetgrootslag.nl  Wanneer u overlast houdt neem dan contact op met Holland Collect (HVC) via 0800 0700 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor het ontstoppingsfonds?

Naast het onderhoudsabonnement kunt u deelnemen aan een ontstoppingsfonds. Als deelnemer betaalt u geen kosten voor het ontstoppen van toilet en andere afvoerleidingen in uw woning. Kosten per maand: € 1,50. U kunt zich aan- of afmelden via het Formulier onderhoudsabonnement aan- of afmelden

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!