Inloggen

Sinds 10 mei 2019 is ons klantportaal niet meer in gebruik vanwege de overgang naar een nieuw automatiseringssysteem. Helaas heeft het ontwikkelen van het nieuwe klantportaal een forse vertraging opgelopen. We verwachten dat het klantportaal begin 2021 klaar is voor gebruik. Excuses voor het ongemak.

Contact

Onderhoud van uw woning

Samen zijn wij verantwoordelijk voor het onderhoud van uw woning. U zorgt zelf voor het dagelijks onderhoud van uw woning, tuin of balkon. In de wet is geregeld dat u kleine reparaties zelf uitvoert. Welk onderhoud doen wij en welk onderhoud komt voor uw rekening? In de brochure 'Onderhouds ABC Wie doet wat?' op deze pagina staat bij elk onderdeel wie er verantwoordelijk is.

Onderhoudsabonnement

Met het onderhoudsabonnement besteedt u dat deel van het onderhoud, waarvoor u zelf verantwoordelijk bent, aan ons uit. Naast het abonnement kunt u deelnemen aan het ontstoppings- en het glasfonds. Meer informatie leest u in de brochure 'Onderhoud & reparaties' op deze pagina.

Gepland onderhoud

Ieder jaar voeren wij planmatig onderhoud uit bij meerdere woningen tegelijk. Denk aan schilderwerk of werkzaamheden aan het dak, gevel of vloeren. Dat geldt ook voor vervangen van cv-ketels, het plaatsen van (hybride) warmtepompen of zonnepanelen. U krijgt persoonlijk bericht als uw woning aan de beurt is.

Vertraging geplande werkzaamheden aan uw woning
Vanwege een tekort aan vakmensen en/of materialen kunnen geplande werkzaamheden aan uw woning of wooncomplex vertragen. Dat betekent dat we de uitvoering daarvan soms moeten uitstellen. Dat is ook de reden dat we het jaarlijkse overzicht van het planmatig onderhoud niet publiceren, omdat we de afspraak hebben dat we doen wat we zeggen. We betreuren deze onzekerheid – die in de hele bouwsector speelt - en vragen hiervoor uw begrip.

Preventief onderhoud

Een keer in de vier jaar controleert SKK Kozijnwacht de technische staat van uw woning en inspecteert ramen, deuren en kozijnen. Hang- en sluitwerk wordt gesmeerd, draaidelen opnieuw afgesteld en kleine mankementen worden verholpen. Hiermee voorkomen wij vroegtijdige slijtage, defecten en ongemak.

Tuinonderhoud

Huurders zijn zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van de tuinen. Hoe u uw tuin inricht bepaalt uzelf. Meer informatie leest u in de brochure 'Tuinonderhoud'.

Wilt u uw terras, pad of tuin ophogen? Dan kunt u eens in de vijf jaar zand of tuinaarde bestellen en hiervoor een vergoeding ontvangen van maximaal € 70,-. Voor meer info klikt u op 'Zandvergoeding' onder 'Meer weten over'.

Brandveiligheid

U kunt zelf veel doen om uw woning brandveiliger te maken. Lees de adviezen in onze brochure 'Brandveilige woning'.

Veelgestelde vragen

Kan ik een vergoeding krijgen om mijn terras, pad of tuin op te hogen?

Ja, dat kan. Wanneer u zelf zand of tuinaarde bestelt, kunt u een bedrag van maximaal € 70,- ontvangen. Voorwaarde is dat u in de afgelopen vijf jaar hiervoor geen vergoeding heeft ontvangen. Wanneer u de factuur bij ons inlevert, dan zorgen wij dat het bedrag op uw rekening komt.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat kan ik doen tegen ongedierte?

 Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het weren van ongedierte. Gelukkig kunt u zelf veel doen. Het belangrijkste is om uw woning en woonomgeving schoon en opgeruimd te houden. Zorg dat voedsel, diervoeding en afval onbereikbaar voor plaagdieren zijn. Veel tips leest u op www.wst-hetgrootslag.nl  Wanneer u overlast houdt neem dan contact op met Holland Collect (HVC) via 0800 0700 

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!