Inloggen

Bent u huurder bij Het Grootslag? Dan kunt u hier inloggen op ons huurdersportaal.

Bent u woningzoekende en wilt u inloggen? Dan verwijzen wij u naar www.woonmatchwestfriesland.nl.

Mijn Grootslag

Onderhoud

Samen zijn wij verantwoordelijk voor het onderhoud van uw woning. Maar wie doet nu wat? Welk onderhoud betalen wij en welk onderhoud komt voor uw rekening?  In het de brochure 'Onderhouds ABC Wie doet wat?' staat bij elk onderdeel wie er verantwoordelijk is.

Onderhoudsabonnement

In de wet is geregeld dat u kleine reparaties zelf uitvoert. Met een abonnement besteedt u dat deel van het onderhoud, waarvoor u zelf verantwoordelijk bent, aan ons uit. Naast het abonnement kunt u deelnemen aan het ontstoppings- en het glasfonds. Meer informatie leest u in de brochure 'Onderhoud & Reparaties'.

Heeft u nog geen abonnement of bent u nog geen deelnemer van het ontstoppings- en/of glasfonds? Dan kunt u zich aanmelden.
Dit kan elke 1e van de maand. Let op: na aanmelding duurt het nog één maand voordat u lid bent. U kunt zich aanmelden via het formulier 'Aan- en afmelden Onderhoudsabonnement'.

Wilt u uw abonnement en/of deelnemerschap opzeggen?
Dat kan elke 1e van de maand. Let op: de opzeggingstermijn bedraagt minimaal één maand. U kunt het abonnement en/of deelnemerschap opzeggen via het formulier 'Aan- en afmelden Onderhoudsabonnement'. Zegt u het onderhoudsabonnement op dan kunt geen onderhoudsmeldingen doen die vallen onder het huurdersonderhoud!

Preventief onderhoud

Regelmatig komen onze medewerkers bij u langs om gebreken aan uw woning op te lossen en te voorkomen. Dit werkt preventief.

Tuinonderhoud

Huurders zijn zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van de tuinen. Hoe u uw tuin inricht bepaalt uzelf. Meer informatie leest u in de brochure 'Tuinonderhoud'.

Wilt u uw terras, pad of tuin ophogen? Dan kunt u eens in de vijf jaar zand of tuinaarde bestellen en hiervoor een vergoeding ontvangen van maximaal € 70,-. Voor meer info klikt u op 'Zandvergoeding' onder 'Meer weten over'.

Ventileren

Goede ventilatie voorkomt gezondheidsklachten. Door goed te ventileren voert u vervuilde lucht af en laat u verse, droge lucht naar binnen. Meer informatie leest u in de brochure 'Ventileren'.

Brandveiligheid

U kunt zelf veel doen om uw woning brandveiliger te maken. Lees de adviezen in onze brochure 'Brandveilige woning'.

Veelgestelde vragen

Kan ik een vergoeding krijgen om mijn terras, pad of tuin op te hogen?

Ja, dat kan. Wanneer u zelf zand of tuinaarde bestelt kunt u een bedrag van maximaal € 70,- ontvangen. Voorwaarde is dat u in de afgelopen vijf jaar hiervoor geen vergoeding heeft ontvangen. Wanneer u de factuur bij ons inlevert, dan zorgen wij dat het bedrag op uw rekening komt.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Ik heb last van ongedierte. Wie kan mij helpen?

Voor het bestrijden van ongedierte kunt u zelf veel doen. Helpen deze maatregelen niet dan kunt u contact opnemen met HVC. Meer informatie leest u op www.wst-hetgrootslag.nl/woning-onderhoud/ongedierte

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kom ik in aanmerking voor een inductiekookplaat?

U kunt geen losse inductiekookplaat aanvragen. Wanneer u in aanmerking komt voor een keukenvervanging, dan krijgt u een inductiekookplaat als eenmalige gift. Wanneer u zelf een inductiekookplaat koopt kunt u ons wel vragen om zonder kosten de gasleiding te verwijderen en een elektra- aansluiting te maken. Meer informatie leest u op www.wst-hetgrootslag.nl/woning-onderhoud/keuken-vervangen

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor het ontstoppingsfonds?

Naast het onderhoudsabonnement kunt u deelnemen aan een ontstoppingsfonds. Als deelnemer betaalt u geen kosten voor het ontstoppen van toilet en andere afvoerleidingen in uw woning. Kosten per maand: € 1,-. U kunt zich aan- of afmelden via het Formulier onderhoudsabonnement aan- of afmelden

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor het glasfonds?

Voor glasschade hebben we een eigen glasfonds. Wanneer u deelneemt dan herstellen wij gratis de glasschade, die niet opzettelijk is veroorzaakt. De bijdrage is € 1,- per maand. U kunt zich aan- of afmelden via het Formulier onderhoudsabonnement aan- of afmelden

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Welke reparaties moet ik als huurder zelf uitvoeren?

Dagelijkse kleine reparaties en vervangingen zijn voor rekening van de huurder. Op onze website treft u het "Onderhouds ABC" voor de huurder aan. Klik hier voor het Onderhouds ABC. In dit overzicht vindt u op alfabetische volgorde alle zaken in en om de woning, waarvoor u als huurder moet zorgen en die u dus zelf dient te onderhouden en te repareren. Ook vindt u hier de werkzaamheden die wij als serviceonderhoud uitvoeren.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Mijn rookmelder piept, kan ik hiervoor bij jullie terecht?

Als een rookmelder piept, dan ligt dit vaak aan de batterij. Deze moeten dan vervangen worden. Het vervangen van een batterij is voor rekening van de huurder. Let op dat u de batterij goed in de rookmelder drukt. Zorg u ervoor dat u altijd een reserve batterij in huis heeft.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Doet Het Grootslag alle reparaties in- en aan de woning?

Als verhuurder verricht Het Grootslag alle onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die nodig zijn om de woning in stand te houden. Op onze website onder het kopje onderhoud, treft u het "Onderhouds ABC" voor de huurder aan. In dit overzicht vindt u op alfabetische volgorde alle zaken in en om de woning, waarvoor u als huurder moet zorgen. Ook staan hier de werkzaamheden vermeld die wij als serviceonderhoud uitvoeren.

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!