Inloggen

Sinds 10 mei 2019 is ons klantportaal niet meer in gebruik vanwege de overgang naar een nieuw automatiseringssysteem. Helaas heeft het ontwikkelen van het nieuwe klantportaal een forse vertraging opgelopen. We verwachten dat het klantportaal begin 2021 klaar is voor gebruik. Excuses voor het ongemak.

Contact

Onderhoud

Samen zijn wij verantwoordelijk voor het onderhoud van uw woning. Maar wie doet nu wat? Welk onderhoud betalen wij en welk onderhoud komt voor uw rekening?  In het de brochure 'Onderhouds ABC Wie doet wat?' staat bij elk onderdeel wie er verantwoordelijk is.

Onderhoudsabonnement

In de wet is geregeld dat u kleine reparaties zelf uitvoert. Met een abonnement besteedt u dat deel van het onderhoud, waarvoor u zelf verantwoordelijk bent, aan ons uit. Naast het abonnement kunt u deelnemen aan het ontstoppings- en het glasfonds. Meer informatie leest u in de brochure 'Onderhoud & Reparaties'.

Heeft u nog geen abonnement of bent u nog geen deelnemer van het ontstoppings- en/of glasfonds? Dan kunt u zich aanmelden.
Dit kan elke 1e van de maand. Let op: na aanmelding duurt het nog één maand voordat u lid bent. U kunt zich aanmelden via het formulier 'Aan- en afmelden Onderhoudsabonnement'.

Wilt u uw abonnement en/of deelnemerschap opzeggen?
Dat kan elke 1e van de maand. Let op: de opzeggingstermijn bedraagt minimaal één maand. U kunt het abonnement en/of deelnemerschap opzeggen via het formulier 'Aan- en afmelden Onderhoudsabonnement'. Zegt u het onderhoudsabonnement op dan kunt geen onderhoudsmeldingen doen die vallen onder het huurdersonderhoud!

Preventief onderhoud

Een keer in de vier jaar controleert SKK Kozijnwacht de technische staat van uw woning en inspecteert ramen, deuren en kozijnen. Hang- en sluitwerk wordt gesmeerd, draaidelen opnieuw afgesteld en kleine mankementen worden verholpen. Hiermee voorkomen wij vroegtijdige slijtage, defecten en ongemak.

Tuinonderhoud

Huurders zijn zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van de tuinen. Hoe u uw tuin inricht bepaalt uzelf. Meer informatie leest u in de brochure 'Tuinonderhoud'.

Wilt u uw terras, pad of tuin ophogen? Dan kunt u eens in de vijf jaar zand of tuinaarde bestellen en hiervoor een vergoeding ontvangen van maximaal € 70,-. Voor meer info klikt u op 'Zandvergoeding' onder 'Meer weten over'.

Ventileren

Goede ventilatie voorkomt gezondheidsklachten. Door goed te ventileren voert u vervuilde lucht af en laat u verse, droge lucht naar binnen. Meer informatie leest u in de brochure 'Ventileren'.

Brandveiligheid

U kunt zelf veel doen om uw woning brandveiliger te maken. Lees de adviezen in onze brochure 'Brandveilige woning'.

Veelgestelde vragen

Doet Het Grootslag alle reparaties in en aan de woning?

Het Grootslag voert onderhouds- en reparatiewerkzaamheden uit die nodig zijn voor uw woning. Echter, voor een aantal kleine reparaties bent u als huurder zelf verantwoordelijk. In het Onderhouds ABC staat op alfabetische volgorde per onderdeel vermeld wie verantwoordelijk is voor de reparatie. Voor de reparaties die u zelf moet (laten) uitvoeren, kunt u een serviceabonnement afsluiten. Met dit abonnement besteedt u het onderhoud, waarvoor de huurder verantwoordelijk is, aan ons uit. Meer informatie vindt u op www.wst-hetgrootslag.nl/woning-onderhoud/onderhoud/

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!

Wat kan ik doen als ik last heb van ongedierte?

Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het weren van ongedierte. Gelukkig kunt u zelf veel doen. Het belangrijkste is om uw woning en woonomgeving schoon en opgeruimd te houden. Zorg dat voedsel, diervoeding en afval onbereikbaar voor plaagdieren zijn. Veel tips leest u op www.wst-hetgrootslag.nl 

Wanneer u overlast houdt neem dan contact op met Holland Collect (HVC) via 0800 0700

Is uw vraag naar wens beantwoord?

Kunt u ons vertellen welke informatie u zocht, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen?

Bedankt voor uw feedback!

Zo verbeteren we onze website en kunnen we u online nog beter helpen.

Oeps! Er ging iets fout met het verzenden van uw feedback!