Inloggen

Sinds 10 mei 2019 is ons klantportaal niet meer in gebruik vanwege de overgang naar een nieuw automatiseringssysteem. Helaas heeft het ontwikkelen van het nieuwe klantportaal een forse vertraging opgelopen. We verwachten dat het klantportaal begin 2021 klaar is voor gebruik. Excuses voor het ongemak.

Mooie beoordeling van onze huurders

We beschouwen de cijfers van het klanttevredenheidsonderzoek van Aedes-benchmark als ons jaarlijkse rapport. Altijd goed om te weten of we met onze inspanningen op de goede weg zitten en hoe huurders ons beoordelen. Daarom waren we – zoals iedere november – benieuwd hoe de scores van onze organisatie waren. Die vielen bepaald niet tegen en zijn te zien op de infographic van Aedes-benchmark.

De Aedes-benchmark is dit jaar voor de 7e keer uitgevoerd. De benchmark maakt op hoofdlijnen de prestaties van Nederlandse corporaties inzichtelijk en onderling vergelijkbaar. In totaal deden er 274 corporaties mee, waarvan 75% aan alle 5 de prestatievelden deelnamen.

Bijzonder is dat het huurdersoordeel over de dienstverlening ondanks corona op hoog niveau is gebleven. Het huurdersoordeel is opgebouwd uit 3 deelscores: de dienstverlening bij het betrekken van een woning (nieuwe huurders), het uitvoeren van reparaties en het verlaten van de woning (vertrokken huurders).

Andere conclusies zijn dat de woningen duurzamer zijn geworden en corporaties investeerden meer in woningverbetering. De huurprijsstijging bleef beperkt.

Naast de landelijke scores ontvangt iedere corporatie de scores van de eigen organisatie. Deze kunnen dan onderling vergeleken worden. De scores van de 5 prestatievelden zijn overzichtelijk vormgegeven in de Infographic Aedes-benchmark 2020 op deze pagina.

Het benchmark-analysemodel bestaat uit 5 prestatievelden

  • Huurdersoordeel: geeft inzicht in het oordeel van de huurder over de dienstverlening van de corporatie. Dit gaat over de belangrijkste contactmomenten tussen huurder en corporatie: het betrekken van een woning, het uitvoeren van reparaties en het verlaten van een woning.
  • Bedrijfslasten: het beïnvloedbare deel geeft inzicht in de kosten die corporaties maken om het verhuur- en beheerproces te organiseren.
  • Duurzaamheid: beschrijft de duurzaamheid van corporatiewoningen. Hierbij is aandacht voor de energetische kwaliteit en de CO2-uitstoot.
  • Onderhoud & verbetering: geeft inzicht in de onderhoudsprestaties van corporaties. Dit wordt benaderd vanuit zowel de kwaliteit (door de huurder ervaren en technisch) als de kosten voor de instandhouding van het vastgoed.
  • Beschikbaarheid & betaalbaarheid: geeft inzicht in de bijdrage van corporaties aan het betaalbaar huisvesten van hun doelgroepen.